Historia zegarków Diesel

Marka Diesel powstała w 1978 roku we włoskim mieście Molvena. Założycielami firmy są Adriano Goldschmied i Renzo Rosso. W pierwszych latach istnienia przedsiębiorstwo zajmowało się tylko produkcją odzieży, a w szczególności jeansów. Jednak wraz z upływem lat asortyment systematycznie się powiększał o nowe produkty. Obecnie w ofercie Diesela oprócz odzieży można znaleźć także obuwie, perfumy, torebki, okulary, biżuterie i zegarki.

Przedsiębiorstwo od początku swojego powstania cieszyło się dużą popularnością. W ekspresowym tempie pojawiło się na okładkach najpopularniejszych magazynów modowych. Następnie ludzie zaczęli je postrzegać jako markę konkurencyjną dla takich gigantów jak Calvin Klein czy DKNY. Podstawowym założeniem marki jest stworzyć i wypromować innowacyjny styl, który na zawsze zmieni świat mody. Z tego powodu marka od pierwszego dnia działalności kieruje się jedną zasadą, którą jest pasja do tworzenia tego, co innowacyjne i indywidualne. Jedną z najważniejszych osób w przedsiębiorstwie oprócz założycieli jest Nicola Formichetti piastujący funkcję dyrektora artystycznego, którego głównym zadaniem jest narzucanie trendów. Kilka dekad sumiennej pracy sprawiło, że poszczególne produkty wchodzące w skład oferty przedsiębiorstwa zaczęły uchodzić za luksusowe. Władze firmy umiejętnie wykorzystały ten fakt i postanowiły spróbować swoich sił w sztuce zegarmistrzostwa. Najlepsi projektanci pracujący na sukces marki postanowili zaprojektować pierwszą w historii marki unikalną kolekcję zegarków.

Znajomość Renzo Rosso z Adriano Goldschmied od początku miała podłoże biznesowe. Najzwyczajniej Rosso pracował w zakładzie odzieżowym Moltex, który należał do Goldschmieda. Właściciel od dłuższego czasu poszukiwał wspólnika, ponieważ samodzielne prowadzenie firmy sprawiało mu wiele trudności. Renzo Rosso postanowił zapożyczyć się u swojego ojca. Następnie za pożyczone pieniądze odkupił od swojego szefa 40% udziałów firmy, a tym samym z pracownika awansował na współwłaściciela. Rosso wprowadził do realizacji wiele swoich pomysłów, które przyniosły niemal natychmiastowy efekt. Pierwszą istotną kwestią była zmiana nazwy z Moltex na Diesel i rozpoczęcie produkcji jeansów. Spodnie cieszyły się dużym zainteresowaniem przede wszystkim wśród ludzi młodych. Po kilku latach Renzo Rosso całkowicie przejął inicjatywę w zarządzaniu firmą i stał się głównym kreatorem. W 1985 roku zaproponował swojemu wspólnikowi odkupienie jego udziałów. Adriano Goldschmied przystał na tę propozycję i wzbogacił się o 500,000 dolarów, a Rosso stał się jedynym właścicielem przedsiębiorstwa Diesel.

Samodzielne kierownictwo sprawowane przez Rosso doprowadziło firmę do wielkich sukcesów. Przede wszystkim zauważa się górnolotne działania marketingowe. Marka przyjęła unikalny styl prezentacji swoich produktów w punktach sprzedaży. Odzież, zegarki i inne produkty wchodzące w skład oferty są prezentowane w zagadkowy sposób. Takie działanie ma zdezorientować potencjalnego klienta i skłonić go by nawiązał interakcję z obsługą. Ponadto w 2007 roku Diesel zasponsorował konkurs muzyczny Diesel-U-Music. Wydarzenie zostało bardzo dobrze odebrane i zapamiętane na wiele lat. Rok później marka wydała kwotę 5,8 miliona dolarów na reklamę skierowaną na rynek amerykański. Obecnie Diesel jest znaną marką modową niemal na całym świecie.

W ofercie marki znajduje się bardzo wiele różnych produktów. Jednymi z najciekawszych wydają się zegarki. Czasomierze sygnowane logotypem przedsiębiorstwa przeważnie są zachowane w sportowym stylu i dedykowane osobom, które aktywnie spędzają czas. Zegarki charakteryzują się dobrą jakością wykonania i niebanalnym wyglądem. Obecne kolekcje powstają w ścisłej współpracy z amerykańskim przedsiębiorstwem Fossil, które zrzesza wiele innych firm posiadających w swoich ofertach czasomierze. Zazwyczaj są one znane i cenione przez pasjonatów zegarmistrzostwa na całym świecie. Projektanci zegarków Diesel nie czerpią inspiracji od innych firm. Wszystkie czasomierze są projektowane od podstaw, co wyróżnia je spośród innych konkurencyjnych marek. Ponadto zegarki cechują się niezawodnością, ponieważ pracują w nich precyzyjne kwarcowe mechanizmy. Tarcza jest chroniona odpornym na zarysowania mineralnym szkłem. Wiele modeli charakteryzuje się dużą funkcjonalnością. Każda osoba nosząca się z zamiarem zakupu nowego zegarka znajdzie coś dla siebie w kolekcji Diesela. Począwszy od klasycznych czasomierzy po sportowe, wyposażone w chronograf i inne unikalne funkcje. Ceny czasomierzy nie należą do wygórowanych.

Czasomierze oferowane przez włoskie przedsiębiorstwo Diesel są ekstrawaganckie i uchodzą za wyznacznik aktywnego trybu życia. Większość modeli została zaprojektowana tak, aby łączyć unikalne wzornictwo z funkcjonalnością. Okazało się to receptą na sukces, ponieważ czasomierze wyprodukowane przez markę goszczą na nadgarstkach najbardziej wymagających klientów mieszkających w różnych zakątkach świata.