Historia zegarków Lacoste

Historia marki Lacoste znajduje swój początek w 1926 roku na korcie tenisowym. Słynny tenisista René Lacoste bardzo narzekał na stroje, w których podczas zawodów występowali tenisiści. Wbrew panującej modzie francuz grał w koszulkach z krótkim rękawem. W 1929 roku postanowił samodzielnie zaprojektować wygodny strój do gry. Efektem jego pracy jest koszulka „polo”. Strój spotkał się z zainteresowaniem innych zawodników a w późniejszym czasie ludzi niezwiązanych z tenisem. W 1933 roku Lacoste wraz ze swoim wspólnikiem André Gillierem otworzył firmę.

Francuska marka swoją popularność zawdzięcza charakterystycznemu logotypowi. Założyciel podczas kariery sportowej nosił przydomek „The Alligator”, ponieważ często był widywany z teczką wykonaną ze skóry aligatora. Zatem poprosił swojego przyjaciela Roberta George’a, aby dla niego narysował to zwierzę. Następnie rysunek był haftowany na ubraniach, w których grał Lacoste. Ostatecznie wizerunek aligatora znalazł zastosowanie jako oficjalne logo marki. Pierwsze produkowane koszulki były zachowane w białej, cytrynowo - zielonej i czerwonej kolorystyce.

Właściciel firmy po zakończeniu kariery sportowej całkowicie poświęcił się rozwijaniu firmy oraz działaniom mającym sprawić, aby tenis był sportem jeszcze bardziej elitarnym. Świat tenisa zawdzięcza francuzowi nie tylko modową rewolucję, ale także maszynę do wyrzucania piłek pod różnym kątem. Lacoste jest pomysłodawcą rakiet tenisowych wykonanych ze stali i grafitu. Kiedy sportowiec i biznesmen uznał, że dla świata sportu zrobił wystarczająco dużo a firma, której przewodzi zapewni mu byt do końca życia postanowił stopniowo poszerzać ofertę.

W krótkim czasie marka oprócz koszulek zaczęła sprzedawać także obuwie, galanterię skórzaną, perfumy i zegarki. Produkty cieszyły się unikalnym wzornictwem i ponadprzeciętną jakością. Firma przez wiele lat był rozpoznawalna głównie we Francji. Jednak nowymi produktami podbiła cały świat. Od początku lat osiemdziesiątych Lacoste jest jedną najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Założyciel przedsiębiorstwa był dumy, że stworzył tak rozpoznawalną markę. Jednak zmarł w 1996 roku w wieku 92 lat. Po tragicznym wydarzeniu kierownictwo w firmie objął jego syn Bernard Lacoste.

Syn założyciela postanowił jeszcze bardziej rozwinąć rodzinną firmę. W znacznym stopniu położył nacisk na podniesienie jakości i nadanie jedynemu w swoim rodzaju wzornictwa produkowanym przez markę czasomierzom. Zegarki Lacoste charakteryzują się przeróżną kolorystyką. Jednak wiele z nich posiada w sobie czasem symboliczne elementy zachowane w białej, cytrynowo - zielonej bądź czerwonej kolorystyce. Częste posługiwanie się tymi kolorami odnosi się do początków firmy, ponieważ pierwsze koszulki „polo” były właśnie w takich kolorach. Zatem każda osoba, która nabywa zegarek marki Lacoste jednocześnie staje się posiadaczem fragmentu pięknej historii marki.

Czasomierze marki sprzedawane przez francuskie przedsiębiorstwo cechują się nie tylko długą i piękną historią oraz niepowtarzalnym designem, ale także zadowalającą jakością. W zegarkach zazwyczaj pracują precyzyjne mechanizmy zasilane baterią. Tarczę chroni odporne na zarysowania mineralne szkło. Lacoste w swojej ofercie posiada klasyczne czasomierze, których koperty są mocowane na skórzanym pasku bądź metalowej bransolecie. Zatem są doskonałym wyborem dla ludzi, którzy cenią sobie komfort i elegancję. Ponadto marka nie zapomniała o młodszych klientach. Z myślą o nich powstała kolekcja „Goa”. Zegarki wchodzące w jej skład przeważnie posiadają sportowy charakter i są mocowane na gumowych i materiałowych paskach, co sprawia, że są lekkie i wygodne w noszeniu.

Oprócz oficjalnych sklepów, zegarki Lacoste można nabyć w najbardziej prestiżowych butikach rozmieszczonych na całym świecie. Cieszą się tak dużą popularnością, że marka w 2013 roku postanowiła na swoje 80 urodziny wypuścić dwie specjalne kolekcje. Pierwsza skupia w sobie czasomierze z klasyczną tarczą. Natomiast druga została wyposażona w chronograf. Zegarki kształtem i kolorystyką odwołują się do pierwszych lat istnienia przedsiębiorstwa. Mają one także wskazywać na kreatywność założyciela firmy. Koperta jest ośmiokątem, przez co odwołuje się do rączki rakiety tenisowej. Gumowy pasek został udekorowany prążkami, co wskazuje na kołnierzyk koszulki „polo”. Urodzinowe kolekcje są limitowane do 800 sztuk każdego koloru zegarka. Niezwykle trafnym posunięciem jest wygrawerowana na deklu inskrypcja informująca o 80 urodzinach firmy oraz numer zegarka świadczący o jego autentyczności i niepowtarzalności.

Obecnie Lacoste podbija świat swoimi zegarkami. Wybitni projektanci nieustannie pracują nad nowymi modelami czasomierzy. Ponadto na luksus oferowany przez francuskie przedsiębiorstwo może sobie pozwolić wiele osób, gdyż czasomierze są w bardzo przystępnych cenach. Przez 82 lata istnienia marka udowodniła, że zna się na modzie i konstruowaniu zegarków. Zyskała zaufanie ludzi z całego świata. Jednak nie poprzestała na tym i niebawem swoimi produktami z pewnością znowu pozytywnie zaskoczy wszystkich pasjonatów mody i zegarmistrzostwa.