Ice Watch – Historia

Markę Ice Watch śmiało można nazwać noworodkiem w branży zegarmistrzowskiej. Firma powstała w 2007 roku z inicjatywy Jean-Pierre Lutgena brata charyzmatycznego polityka Benoita Lutgena. Przedsiębiorstwo jest własnością spółki TKS S.A. od której w razie potrzeby otrzymuje silne wsparcie. Firma w bardzo krótkim czasie stała się najpopularniejszą belgijską marką produkującą zegarki. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w małej miejscowości Bastogne położonej w południowej części kraju nieopodal granicy z Luksemburgiem.

Belgijskie przedsiębiorstwo zawdzięcza swój sukces niezwykle sprawnemu procesowi produkcyjnemu. Każde działanie zostało skrupulatnie przemyślane jeszcze przed powstaniem firmy. W efekcie design zegarków jest opracowywany w Belgii, czasomierze napędzają japońskie mechanizmy kwarcowe Miyota. Reszta elementów, z których składa się czasomierz, czyli koperta, szkło chroniące tarczę, koronka i inne są produkowane w Chinach. Ice Watch importuje te materiały do Belgii i z nich składa zegarki. Decyzja o takim rozwiązaniu przełożyła się na znaczne zminimalizowanie kosztów produkcyjnych, dzięki czemu wszystkie zegarki wchodzące w skład oferty charakteryzują się unikalnym designem, przyzwoitą jakością i bardzo niskimi cenami.

Obecnie w branży zegarmistrzowskiej panuje bardzo duży ścisk. Firm produkujących zegarki jest tak dużo, że aby wprowadzić na rynek nową markę potrzebna jest także górnolotna strategia marketingowa. Niestety dobra jakość i niskie ceny przestały wystarczać. Z tego powodu Ice Watch postanowiło, że firmie będzie przyświecać idea, która brzmi „Change. You Can”. Hasło nawiązuje do pasjonatów zegarmistrzostwa, którzy darzą zaufaniem tylko manufaktury, które mogą się pochwalić długą historią i wieloma prestiżowymi nagrodami branżowymi. Ice Watch zapewnia swoim hasłem, że zmiany są możliwe, a przy tym mogą korzystnie wpłynąć na życie człowieka. W 2010 roku belgijskie zegarki były już rozpoznawalne i poważane w wielu krajach świata.

Z tego powodu Ice Watch wprowadził do swojej oferty czasomierze dedykowane dosłownie wszystkim ludziom niezależnie od wieku i upodobań. Intensywna praca designerów sprawiła, że firma ma jedną z najbardziej rozbudowanych ofert spośród wszystkich firm produkujących zegarki. Większość czasomierzy jest zachowanych w stylu Unisex. Jednak główną grupą docelową marki są ludzie młodzi. Marka przekonała do siebie nastolatków w bardzo odważny sposób. Zaczęła wykorzystywać do produkcji swoich zegarków rzadkie materiały takie jak sylikon. Ponadto nieustannie eksperymentuje z kolorami. Dzięki temu produkty Ice Watch można w kilka chwil dopasować do każdego rodzaju stroju. Posiadacz takiego czasomierza będzie wyróżniał się z otoczenia. Kiedy belgijskie czasomierze zaczęły gościć na nadgarstkach młodych osób, marka postanowiła jeszcze bardziej zapisać w popkulturze.

Ice Watch rozpoczęło intensywne działania marketingowe zakrojone na wielką skalę. Marka zaczęła się promować w mediach społecznościowych. Początkowo posiadała swoje konto w serwisie Facebook. Kiedy social media zaczęły się rozrastać, pojawiła się także na innych portalach. Umiejętnie prowadzony marketing wirusowy sprawił, że czasomierze zostały dostrzeżone przez gwiazdy różnych gatunków muzycznych. Najpierw zegarek wchodzący w skład oferty marki pojawił się w teledysku amerykańskiej grupy Black Eyed Peas. Następnie inny czasomierz wyprodukowany przez Ice Watch można było zobaczyć w klipie do piosenki „Part of Me” jednej z największych gwiazd muzyki Pop Katy Perry. Niedługo po tych wydarzeniach władze firmy postanowiły wypuścić na rynek specjalną kolekcję, której towarzyszyły duże kontrowersje. Linia nosiła nazwę „F*** ME I'm Famous”. Kolekcja była efektem współpracy marki z francuskim producentem muzycznym Davidem Guettą. Ponadto do kampanii reklamowej kontrowersyjnej kolekcji swojego wizerunku użyczyła żona muzyka.

Kiedy belgijskie czasomierze zostały spopularyzowane przez gwiazdy muzyki, to zaczęły bardzo często pojawiać się na nadgarstkach gwiazd kina, muzyki i sportu. Stały się niemal tak popularne, jak japońskie G-Shocki. Celebryci chętnie je noszą, ponieważ duży wybór sprawił, że nareszcie mogą w pełni wyrażać siebie. Założona w małym miasteczku firma stała się rozpoznawalna na całym świecie i zaskarbiła sobie zaufanie klientów. Władze marki chciały jeszcze bardziej zaskoczyć miłośników zegarmistrzostwa i wprowadziły linie zegarków, które nawiązują do innych branż. Przykładem może być model „BMW Motorsport”, który został stworzony z myślą o miłośnikach niemieckiego przedsiębiorstwa, ale też całej branży motoryzacyjnej.

W 2012 roku marka zaczęła sprzedawać w Belgii swoje zegarki w pudełkach w kształcie sześcianu. Górna część pudełka łudząco przypominała kocki Lego. Duński producent klocków postanowił wytoczyć proces belgijskiej firmie zegarkowej. Po kilku miesiącach rozpraw Ice Watch przegrała proces i musiała przestać pakować swoje produkty w pudełka przypominające klocki Lego.