Marki modowe wprowadzają inteligentne zegarki

Początkowo smartwatch zaliczający się do grupy urządzeń ubieralnych wzbudzał niechęć ze strony producentów tradycyjnych czasomierzy. Inteligentne zegarki były postrzegane jako chwilowy trend, który szybko odejdzie w zapomnienie. Jednak smartwatche spotkały się z dużym zainteresowaniem miłośników sprzętu elektronicznego oraz pasjonatów zegarmistrzostwa.

Pierwsze produkty tego typu były sygnowane logotypami firm słynących z produkcji sprzętu elektronicznego. Następnie przedsiębiorstwa zegarkowe postanowiły także spróbować swoich sił w tej dziedzinie i rozpoczęły prace nad pierwszymi inteligentnymi zegarkami. Jeden z najpopularniejszych smartwatchy wprowadziła do sprzedaży szwajcarska manufaktura TAG Heuer. Zegarek spotkał się z przychylnymi opiniami, przez co stał się inspiracją dla marek modowych, które posiadają bardzo rozbudowane oferty produktowe, w których między innymi znajdują się czasomierze. Niedawno portale tematyczne podały do wiadomości, że marki takie jak Michael Kors i Fossil również postanowiły zaznaczyć swoją obecności na rynku technologii ubieralnych.

Marka Michael Kors bardzo poważnie podeszła do wprowadzenia na rynek swoich smartwatchy. Oficjalna premiera inteligentnych zegarków jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych na świecie miała miejsce podczas tegorocznych targów zegarkowych Baselworld 2016. Producent przedstawił swoją propozycję dedykowaną kobietom i mężczyznom.

Zegarki stały się rozbudowaniem kolekcji „Access”. Damski czasomierz prezentuje się bardzo elegancko. Koperta i bransoleta zostały zachowane w złotej kolorystyce. Dodatkowo środkowa część bransolety jest zdobiona małymi kryształkami, co sprawia, że czasomierz skrzy się niemal w każdych okolicznościach. Zatem służy także jako przedmiot przyciągający uwagę.

Czasomierz opracowany z myślą o mężczyznach charakteryzuje się sportową stylistyką. Jest masywniejszy od wersji damskiej. Zachowany w czarnej kolorystyce. Koperta została zamocowana na sylikonowym pasku. Słynny projektant serwisowi Business Wire powiedział „Pomyślałem sobie: dlaczego akcesoria nie mogą być szykowne i efektowne? Nosisz je każdego dnia. Przecież technologia ma na nas coraz większy wpływ. Dlatego powinna odzwierciedlać właściwy tobie styl, tak jak wszystko inne, ale powinna też zapewniać dostęp do takich doświadczeń, jakie chcesz”.

Użytkownicy inteligentnych zegarków od Michaela Korsa mogą dostosować je do własnych preferencji. Wygląd tarczy można zmieniać jednym dotykiem. Zatem istnieje możliwość ustawienia tarczy w odniesieniu do okoliczności. Dynamiczna z chronografem podczas wycieczki rowerowej, która następnie zostaje zmieniona na bardzo szykowną dostosowaną do stroju wieczorowego przygotowanego na ważny bankiet. Ponadto oprócz tarczy można także zmieniać paski w taki sposób, aby uzupełniały się z tarczą. W efekcie posiadając jeden czasomierz można go modyfikować co będzie sprawiało wrażenie, że ma się ich kilka bądź kilkanaście. To dobre rozwiązanie dla osób, które często potrzebują zmian. Możliwość modyfikacji czasomierza eliminuje ryzyko, że zegarek szybko się znudzi.

Zegarki napędzane są przez system Android Wear. Oprócz wielu aplikacji posiadają także możliwość łączenia się z siecią, ponieważ obsługujący je system jest przyjazny przeglądarce Google. Za jeden egzemplarz inteligentnego zegarka zaprojektowanego przez Michaela Korsa należy zapłacić 395 dolarów. Jeśli czasomierze spotkają się z aprobatą użytkowników, to przedsiębiorstwo z pewnością skonstruuje i wprowadzi do sprzedaży kolejne wersje.

W ślad za Michaelem Korsem poszło amerykańskie przedsiębiorstwo Fossil. Marka już od 2015 roku wprowadza do swojej oferty produkty określane mianem technologii ubieralnych. Jednak w pierwszym kwartale 2016 roku przedsiębiorstwo zaprezentowało dwa rodzaje inteligentnych zegarków Fossil. Mianowicie „Q Wander” i „Q Marshal”. Oba modele pracują na podstawie systemu Android Wear, przez co są niemal tak samo funkcjonalne, jak produkty oferowane przez Michaela Korsa. Jednak dużym plusem jest możliwość zmiany nie tylko pasków, ale też całych kopert, przez co można je jeszcze bardziej dopasować do danej sytuacji. Drugie ważne udogodnienie tyczy się rozmiarów koperty. Potencjalny nabywca może wybrać wersję ze średnicą tarczy liczącą 44 bądź 46 milimetrów. Zatem może dopasować zegarek do wielkości swojego nadgarstka.

Każdy miłośnik zegarmistrzostwa i elektroniki użytkowej za zegarek musi zapłacić 275 dolarów. Przystępna kwota sprawiła, że inteligentne czasomierze Fossila niemal od razu stały się poważnym konkurentem dla smartwatchy oferowanych przez marki elektroniczne. Zagrożone mogą poczuć się produkty Huawei Watch oraz Moto 360. Ponadto Fossil rozszerzył swoją kolekcję „Smart Analog Movement” o nowe zegarki „Q Grant”. Ceny wprowadzonych czasomierzy zaczynają się od 175 dolarów. Niestety nie posiadają tak zaawansowanych rozwiązań technologicznych, jak wspomniani wyżej „Q Wander” i „Q Marshal”, ale są ciekawą alternatywą dla osób dysponujących mniejszym budżetem.

Marki modowe coraz częściej zaznaczają swoją obecność na rynku technologii ubieralnych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w niedługim czasie dościgną pionierów w konstruowaniu smartwatchy. Ponadto ich wkroczenie na rynek jest kolejnym argumentem przemawiającym za tym, że analitycy rynkowi mylili się, kiedy obwieszczali, że smartwatch to chwilowa moda. Jak widać, inteligentne zegarki z każdym miesiącem zyskują na popularności i powoli stają się przedmiotami codziennego użytku, z których korzysta coraz większa grupa ludzi.