Zegarki ze złota
tel. 753 753 300

Zegarki Fossil Q FOUNDER 2.0 , Q MARSHAL, Q WANDER - Pytania i odpowiedzi

Zegarki Fossil Q


KTÓRE TELEFONY SĄ KOMPATYBILNE Z MOIM SMARTWATCH’EM?

Twój smartwatch jest kompatybilny z urządzeniami z systemami operacyjnymi AndroidTM i iOS, a dokładniej Android OS 4.3 lub wyższym oraz iOS 8.2/iPhone® 5 lub wyższym. Urządzenia muszą mieć uruchomiony moduł Bluetooth® Smart z ulepszoną transmisją danych 4.1 Low Energy.


JAK POBRAĆ APLIKACJĘ ANDROID WEARTM APP?

iOS: wejdź na App Store® i wybierz „szukaj” z opcji menu na dole. Wpisz „Android Wear” w pasku wyszukiwania, wybierz aplikację Android Wear i kliknij „pobierz”. Poczekaj aż aplikacja pobierze się na Twój telefon. ANDROID: wejdź na Google PlayTM i wpisz: Android Wear w pasku wyszukiwania, wybierz aplikację Android Wear i kliknij „instaluj”. Poczekaj aż aplikacja pobierze się na Twój telefon.


JAK URUCHOMIĆ MÓJ SMARTWATCH PO RAZ PIERWSZY?

Aby uruchomić smartwatch po raz pierwszy, skorzystaj z dołączonej instrukcji Szybkiego Startu lub postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Pobierz i zainstaluj aplikację Android Wear z App Store lub Google Play.
  • Otwórz aplikację i postępuj zgodnie ze wskazówkami, aby zsynchronizować swój smartwatch.
  • Wepnij dołączoną ładowarkę do gniazda USB.
  • Umieść zegarek deklem do dołu na ładowarce. Magnesy będą utrzymywać zegarek na miejscu.
    Gdy Twój smartwatch się uruchomi, możesz rozpocząć proces synchronizacji. JAK WŁĄCZYĆ MÓJ SMARTWATCH? Przyciśnij i przytrzymaj koronkę przez co najmniej trzy sekundy. Upewnij się, że smartwatch jest naładowany zanim spróbujesz go uruchomić. Smartwatch włączy się automatycznie, gdy podłączysz go do ładowarki.

JAK WYŁĄCZYĆ MÓJ SMARTWATCH?

Jeśli wyświetlacz jest wyłączony (zegarek jest w trybie uśpienia, ale pozostaje włączony), postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Przyciśnij i przytrzymaj koronkę aż do pojawienia się menu.
  • Kliknij „ustawienia”.
  • Przewiń menu i wybierz „wyłącz”.
  • Zatwierdź wybór klikając znaczek w zielonym kółku. Jeśli wyświetlacz jest włączony:
  • Przeciągnij palcem w dół po wyświetlaczu zegarka, a następnie przeciągnij trzy razy w lewo, aby przejść do ustawień.
  • Kliknij „ustawienia”.
  • Przewiń do góry i wybierz „wyłącz”.

JAK PRZYWRÓCIĆ USTAWIENIA FABRYCZNE W MOIM SMARTWATCH’U?

Przywracając ustawienia fabryczne, wykasujesz wszystkie dane przechowywane w smartwatch’u. Nie ma możliwości odzyskania tych danych. Dane te, to między innymi aktywne powiadomienia, historia aktywności, dane aplikacji i wszelkie inne dane przez nie zapisane, ustawienia systemu oraz ustawienia użytkownika. Dane z konta Google pozostaną nienaruszone. Przywrócenie ustawień fabrycznych nie ma wpływu na twój telefon czy tablet.

Aby przywrócić ustawienia fabryczne, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od góry do dołu wyświetlacza.
  • Przeciągaj palcem od prawej do lewej, aby przejść do ustawień.
  • Kliknij „ustawienia”
  • Przewiń menu do „przywracanie ustawień fabrycznych” i kliknij „przywróć”.
  • Po przywróceniu ustawień fabrycznych konieczne będzie ponowne zsynchronizowanie zegarka.

W JAKIEJ MAKSYMALNEJ ODLEGŁOŚCI MÓJ SMARTWATCH I MÓJ TELEFON POZOSTANĄ POŁĄCZONE?

Zasięg połączenia Bluetooth pomiędzy telefonem i smartwatch’em może być istotnie różny w zależności od środowiska pracy. Ogólnie łączność w promieniu 10 metrów nie powinna sprawiać problemów. Jeśli korzystasz z telefonu z systemem Android, twój smartwatch może korzystać także z zapamiętanej sieci Wi-Fi, w każdym miejscu objętym jej zasięgiem.


JAK ODINSTALOWAĆ APLIKACJĘ ANDROID WEAR?

iOS: Przyciśnij i przytrzymaj ikonę aplikacji Android Wear, aż do momentu, gdy ikony na ekranie zaczną drżeć, wówczas pojawi się także czerwony znacznik „X”. Kliknij znacznik „X”, aby odinstalować aplikację Android Wear. ANDROID: Procedura może różnić się w zależności od producenta telefonu. Wejdź do menu ustawień, wybierz menu Aplikacje lub Menadżer Aplikacji, kliknij na aplikację Android Wear i wybierz Odinstaluj.


APLIKACJA ANDROID WEAR TO DLA MNIE NOWOŚĆ. JAK Z NIEJ KORZYSTAĆ?

Część odpowiedzi na pytania, które możesz mieć odnośnie aplikacji Android Wear i Twojego nowego smartwatch’a znajduje się w linku poniżej. 

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.


JAKIE PRZYDATNE INFORMACJE NA TEMAT ANDROID WEAR POWINIENEM ZNAĆ MAJĄC SMARTWATCH?

Opis kilku przydatnych informacji i wskazówek znajduje się w linku poniżej.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


JAK POŁĄCZYĆ SMARTWATCH Z WI-FI?

Jeśli zegarek jest zsynchronizowany z telefonem z systemem Android i pozostaje w sieci Wi-Fi, może on automatycznie łączyć się z zapamiętaną siecią Wi-Fi, gdy traci połączenie Bluetooth z Twoim telefonem. Dzięki temu Twój telefon i zegarek pozostają automatycznie zsynchronizowane, niezależnie od dystansu który je dzieli, za pośrednictwem sieci Internet. W ten sposób, możesz otrzymywać powiadomienia i korzystać z wyszukiwania głosowego zegarka w domu lub w pracy, nawet wtedy, gdy zostawiłeś telefon w innym pomieszczeniu.

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od góry do dołu wyświetlacza.
  • Przeciągaj palcem od prawej do lewej, aby przejść do ustawień i kliknij „ustawienia”
  • Wybierz „ustawienia Wi-Fi”.
  • Jeśli Wi-Fi jest ustawione na „wyłączone”, kliknij je, by przestawić na „automatyczne”. Jeśli jest ustawione na „automatyczne”, kliknięcie spowoduje jego wyłączenie.
  • Jeśli Wi-Fi jest ustawione na „automatyczne”, Twój zegarek będzie łączył się automatycznie z dostępną, zapamiętaną siecią w przypadku utracenia połączenia Bluetooth z telefonem. 

SYNCHRONIZACJA JAK ZSYNCHRONIZOWAĆ MÓJ SMARTWATCH Z MOIM TELEFONEM?

Aby zsynchronizować smartwatch z telefonem, postępuj zgodnie z poniższymi krokami: iOS

  • W aplikacji Android Wear w telefonie zobaczysz listę urządzeń znajdujących się w pobliżu. Możesz sprawdzić nazwę Twojego zegarka na wyświetlaczu zegarka.
  • Zanim zaczniesz, upewnij się, że zegarek się ładuje.
  • Przeciągaj palcem od prawej do lewej strony wyświetlacza zegarka, aż zobaczysz jego nazwę.
  • Na telefonie kliknij nazwę zegarka. Jeśli Twój telefon jest już zsynchronizowany z innym zegarkiem, nie zobaczysz kodu synchronizacji. Zamiast tego, kliknij „połącz w parę z nowym urządzeniem” i postępuj zgodnie z kolejnymi krokami.
  • Na zegarku pojawi się kod synchronizacji.
  • Na telefonie powinien pojawić się ten sam kod. Następnie kliknij „połącz w parę”. Otrzymasz informację z potwierdzeniem poprawnej synchronizacji. Może to zająć kilka minut.
  • Na telefonie, postępuj zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie, aby włączyć powiadomienia, usługi lokalizacji i udostępnić kalendarz w zegarku.
  • Jeśli dokonujesz synchronizacji po przywróceniu ustawień fabrycznych, musisz otworzyć aplikację Android Wear w telefonie, a następnie kliknąć ikonę menu i wybrać „połącz w parę z nowym zegarkiem” i kontynuować zgodnie z powyższymi krokami. Uwaga: Zegarek może automatycznie zainstalować aktualizację oprogramowania i zrestartować system po połączeniu z telefonem. Jeśli rozpoczęło się pobieranie aktualizacji trzymaj telefon w pobliżu zegarka i upewnij się, że zegarek będzie się ładował, aż do pobrania aktualizacji w całości. ANDROID
  • W aplikacji Android Wear w telefonie zobaczysz listę urządzeń znajdujących się w pobliżu. Możesz sprawdzić nazwę Twojego zegarka na wyświetlaczu zegarka.
  • Kliknij nazwę swojego zegarka.
  • Zobaczysz kod synchronizacji na ekranie telefonu i wyświetlaczu zegarka. Upewnij się, że kody są zgodne. Jeśli Twój telefon jest już zsynchronizowany z innym zegarkiem, nie zobaczysz kodu synchronizacji. Zamiast tego, kliknij trójkąt obok nazwy zegarka w lewym, górnym rogu. Następnie kliknij „połącz w parę z nowym urządzeniem” i postępuj zgodnie z kolejnymi krokami.
  • Kliknij „połącz w parę” na telefonie. Otrzymasz informację z potwierdzeniem poprawnej synchronizacji. Może to zająć kilka minut, więc bądź cierpliwy.
  • Na telefonie kliknij „uruchom powiadomienia”.
  • Zaznacz pole obok Android Wear, aby umożliwić wyświetlanie powiadomień z różnych aplikacji Twojego telefonu.

Uwaga: Zegarek może automatycznie zainstalować aktualizację oprogramowania i zrestartować system po połączeniu z telefonem.


DLACZEGO NIE MOGĘ ZSYNCHRONIZOWAĆ MOJEGO SMARTWATCH’A Z TELEFONEM?

Upewnij się, że Twój smartwatch i moduł Bluetooth w telefonie są włączone. Uruchom aplikację Android Wear i postępuj zgodnie z pojawiającymi się na ekranie instrukcjami synchronizacji zegarka. Jeśli nie możesz ustanowić połączenia, sprawdź menu Bluetooth swojego telefonu. Jeśli widzisz swój zegarek na liście urządzeń, usuń go z niej. Uruchom aplikację Android Wear ponownie i przeprowadź procedurę synchronizacji raz jeszcze. Jeśli wciąż masz problem z synchronizacją, Kliknij tu, aby uzyskać dalsze wskazówki rozwiązywania problemów.


JAK ZSYNCHRONIZOWAĆ NOWY ZEGAREK Z MOIM TELEFONEM?

iOS: W aplikacji Android Wear kliknij „połącz w parę z nowym urządzeniem” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

ANDROID: W aplikacji Android Wear kliknij „połącz w parę z nowym smartwatch’em” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.


JAK USUNĄĆ SMARTWATCH Z TELEFONU?

iOS: Możesz usunąć smartwatch z telefonu przeprowadzając proces przywracania ustawień fabrycznych w menu ustawień zegarka. Aby dowiedzieć się więcej o przywracaniu ustawień fabrycznych patrz: „JAK PRZYWRÓCIĆ USTAWIENIA FABRYCZNE W MOIM SMARTWATCH’U?"

ANDROID: Możesz usunąć smartwatch w sekcji ustawienia aplikacji Android Wear w Twoim telefonie. Po wybraniu zegarka, kliknij opcję „odparuj zegarek” na dole ekranu.


JAK PRZYWRÓCIĆ SYNCHRONIZACJĘ Z TYM SAMYM ZEGARKIEM PRZEZ APLIKACJĘ?

iOS: W aplikacji Android Wear kliknij „połącz w parę z nowym urządzeniem” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

ANDROID: W aplikacji Android Wear kliknij „połącz w parę z nowym smartwatchem” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.


ILE SMARTWATCHY MOGĘ ZSYNCHRONIZOWAĆ Z TELEFONEM ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI JEDNOCZEŚNIE?

iOS: Tylko jeden zegarek może być zsynchronizowany z telefonem za pośrednictwem aplikacji.

ANDROID: Aplikacja umożliwia jednoczesne zsynchronizowanie większej ilości zegarków.


JAK APLIKACJA ANDROID WEAR WSPÓŁPRACUJE Z IPHONE?

Oto kilka rzeczy, jakie Android Wear dla iPhone może dla Ciebie zrobić:

POWIADOMIENIA - Na Twoim zegarku pojawią się powiadomienia z telefonu o:

  • Przychodzących połączeniach
  • Wiadomościach email
  • Wydarzeniach z kalendarza
  • Aplikacjach

Zegarek korzysta z ustawienia powiadomień Twojego telefonu. Jeśli korzystasz z powiadomień, będziesz mógł je odczytać na swoim zegarku. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o odczytywaniu i odpowiadaniu na wiadomości Gmail.

INFORMACJE NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI - Potrzebne informacje z Google Now są wyświetlane na zegarku w formie wygodnych kart. Możesz przewijać karty, aby poznać więcej szczegółów i odrzucać karty, które nie są Ci już potrzebne.

  • Sprawdź swój grafik
  • Śledź przesyłki
  • Dowiedz się o korkach
  • Sprawdź swoje loty i rezerwacje hoteli
  • Poznaj prognozę pogody

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

ZADAWAJ PYTANIA I ROZWIĄZUJ CODZIENNE PROBLEMY - Możesz zadawać pytania lub rozwiązywać codzienne problemy wyłącznie za pomocą Twojego głosu. Po prostu powiedz “Ok Google” lub dotknij wyświetlacza i zadaj pytanie.

  • Tłumacz słowa lub frazy
  • Sprawdź notowania giełdowe
  • Rozwiązuj działania matematyczne
  • Konwertuj jednostki
  • Szukaj miejsc lub firm

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

MONITORUJ SWOJĄ AKTYWNOŚĆ - Mierz postępy i utrzymaj motywację, dzięki wbudowanemu modułowi monitorowania aktywności.

  • Monitoruj kroki, bieg lub jazdę na rowerze
  • Zobacz ile kroków robisz każdego dnia
  • Wyznaczaj proste cele

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.


JAK APLIKACJA ANDROID WEAR WSPÓŁPRACUJE Z TELEFONAMI Z SYSTEMEM ANDROID?

Oto kilka przydatnych funkcji, które oferuje aplikacja Android Wear dla systemu Android:

POWIADOMIENIA - Na Twoim zegarku pojawią się powiadomienia z telefonu o:

  • Przychodzących połączeniach
  • Wiadomościach tekstowych
  • Wiadomościach email
  • Wydarzeniach z kalendarza
  • Aplikacjach

Zegarek korzysta z ustawień powiadomień Twojego telefonu. Jeśli korzystasz z powiadomień, będziesz mógł odczytać wiadomości i odpowiedzieć na nie za pośrednictwem zegarka.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o odczytywaniu wiadomości i odpowiadaniu na nie.

INFORMACJE NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI - Przydatne informacje z Google Now są wyświetlane na zegarku w formie wygodnych kart. Możesz przewijać karty, aby poznać więcej szczegółów i odrzucać karty, które nie są Ci już potrzebne.

  • Sprawdź swój grafik
  • Śledź przesyłki
  • Dowiedz się o korkach
  • Sprawdź swoje loty i rezerwacje hoteli
  • Poznaj prognozę pogody Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej. LINK

ZADAWAJ PYTANIA I ROZWIĄZUJ CODZIENNE PROBLEMY - Możesz zadawać pytania lub rozwiązywać codzienne problemy wyłącznie za pomocą Twojego głosu. Po prostu powiedz “Ok Google” lub dotknij wyświetlacza i zadaj pytanie.

  • Tłumacz słowa lub frazy
  • Sprawdź notowania giełdowe
  • Rozwiązuj działania matematyczne
  • Konwertuj jednostki
  • Szukaj miejsc lub firm

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

PODRÓŻUJ

  • Korzystaj z nawigacji
  • Szukaj miejsc lub firm
  • Dowiedz się więcej o firmie
  • Sprawdź swoje loty i rezerwacje hoteli

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

MONITORUJ SWOJĄ AKTYWNOŚĆ - Mierz postępy i utrzymaj motywację, dzięki wbudowanemu modułowi monitorowania aktywności.

  • Sprawdzaj kroki, bieg lub jazdę na rowerze
  • Zobacz ile kroków robisz każdego dnia
  • Wyznaczaj proste cele

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

SŁUCHAJ MUZYKI I INNYCH PLIKÓW

  • Zarządzaj muzyką
  • Słuchaj muzyki z zegarka bez telefonu
  • Słuchaj podcastów i muzyki

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej. LINK


CZY MÓJ SMARTWATCH JEST ODPORNY NA KURZ I WODĘ?

Twój smartwatch jest odporny na kurz i zachlapanie. Zalecamy jednak ograniczony kontakt zegarka z wodą i zanieczyszczeniami, ponieważ niektóre materiały, z których go wykonano (na przykład skóra paska) mogą zostać uszkodzone.


CZY SMARTWATCH MA MIKROFON I/LUB GŁOŚNIK?

Smartwatch ma zarówno mikrofon, jak i głośnik. Można z nich skorzystać do aktywacji Google Now, ustawiania alarmów i przypomnień, odpowiadania na email, wykonywania lub odbierania połączeń głosowych (tylko w przypadku zsynchronizowania z telefonem Android), a także wielu innych zastosowań, w zależności od zainstalowanych aplikacji. Uwaga: Niektóre z funkcji głosowych mogą być niedostępne w systemie iOS.


CZY MÓJ SMARTWATCH MA ALARM?

Tak, Twój smartwatch posiada taką funkcję. Aby ustawić alarm, przeciągnij palcem od prawej do lewej strony wyświetlacza. W menu aplikacji wybierz „alarm”.


JAKIE POWIADOMIENIA BĘDĘ OTRZYMYWAĆ?

Większość powiadomień, które widzisz na ekranie Twojego telefonu pojawi się także na Twoim zegarku. W tym powiadomienia o nieodebranych połączeniach, wiadomościach, powiadomienia z kalendarza i wiele innych. Zegarek sygnalizuje powiadomienie wibracjami (nie wydaje dźwięków).


JAK DZIAŁAJĄ POWIADOMIENIA?

Twój zegarek wykorzystuje ustawienia powiadomień każdej z aplikacji Twojego telefonu. Jeśli powiadomienia z danej aplikacji powodują, że twój Telefon wibruje lub wydaje dźwięk, to Twój zegarek także będzie wibrował. Jeśli powiadomienia nie powodują wibracji ani dźwięków telefonu, Twój zegarek nie będzie wibrował, ale na jego wyświetlaczu pojawi się stosowna karta.


W JAKI SPOSÓB MOGĘ KONTROLOWAĆ POWIADOMIENIA POJAWIAJĄCE SIĘ NA WYŚWIETLACZU SMARTWATCHA?

DLA TELEFONÓW Z SYSTEMEM ANDROID 6.0 - Twój zegarek będzie korzystał z tych samych ustawień „Nie przeszkadzać”, co Twój telefon. Możesz także wybrać tryb „Tylko alarmy” „Nie przeszkadzać” w menu zegarka. Aby włączyć „Alarmy” na poziomie zegarka, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od góry do dołu wyświetlacza.
  • Kliknij „Nie przeszkadzać”. W zależności od ustawień „Nie przeszkadzać” w Twoim telefonie możesz nadal otrzymywać istotne powiadomienia.

DLA TELEFONÓW Z SYSTEMEM ANDROID 5.0 - Możesz łatwo kontrolować priorytety dla powiadomień i ustawienia trybu „Nie przeszkadzać” za pośrednictwem zegarka. Zmiana ustawień w zegarku powoduje zmianę ustawień telefonu (i odwrotnie). Aby zmienić ustawienia „Nie przeszkadzać” w zegarku, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od góry do dołu wyświetlacza.
  • Kliknij i wybierz „Żadne”, „Priorytety” lub „Wszystkie”

Kliknij tu, aby dowiedzieć się więcej o ustawieniach trybu Nie przeszkadzać dla Android 5.0.

DLA TELEFONÓW Z SYSTEMEM 4.3 LUB 4.4 ORAZ IPHONE - Jeśli nie chcesz oglądać powiadomień na wyświetlaczu zegarka, możesz wyciszyć zegarek. Gdy zegarek jest wyciszony, nie sygnalizuje nowych powiadomień wibracjami. Aby wyciszyć zegarek, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od góry do dołu wyświetlacza.
  • Kliknij „Wycisz”. Gdy zegarek będzie wyciszony, na wyświetlaczu pojawi się ikona wyciszenia. Jeśli telefon jest wyciszony, Twój zegarek wciąż może wibrować, ponieważ zegarek korzysta z indywidualnych ustawień dla każdej aplikacji. Dla iPhone: Jeśli telefon jest w trybie „Nie przeszkadzać”, Twój zegarek nie będzie wibrował.

JAK ZABLOKOWAĆ POWIADOMIENIA?

Jeśli otrzymujesz na telefon powiadomienia, których nie chcesz widzieć na swoim zegarku, możesz zablokować wyświetlanie powiadomień określonych aplikacji na wyświetlaczu zegarka. Dla iPhone: Powiadomienia niektórych aplikacji są zablokowane domyślnie, aby uniknąć ich duplikowania. Np. powiadomienia Gmail i kalendarza.
Możesz blokować aplikacje bezpośrednio z zegarka lub poprzez aplikację Android Wear w telefonie. Aby odblokować aplikację, będziesz musiał skorzystać z aplikacji Android Wear w telefonie.

BLOKOWANIE APLIKACJI ZA POŚREDNICTWEM ZEGARKA

  • Przejdź do karty aplikacji na wyświetlaczu zegarka.
  • Przesuwaj palcem od prawej do lewej, aż do „Blokuj aplikację”.
  • Kliknij „Blokuj aplikację” i zaznacz odpowiednie pole, by potwierdzić polecenie. Jeśli opcja blokowania jest niedostępna, to może to być karta Google Now. Jeśli nie chcesz oglądać kart Google Now, musisz wyłączyć aplikację Google Now w telefonie.

BLOKOWANIE APLIKACJI ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI ANDROID WEAR W TELEFONIE

  • Otwórz aplikację Android Wear w telefonie.
  • Kliknij ikonę Ustawienia, a następnie „Blokuj powiadomienia aplikacji”.
  • Kliknij ikonę „Dodaj”.
  • Wybierz aplikacje, które chcesz blokować.

Jeśli Twój zegarek jest zsynchronizowany z iPhone: Możesz wybrać, które karty Google Now będą pojawiać się na wyświetlaczu Twojego zegarka. Na telefonie uruchom aplikację Android Wear, kliknij „Ustawienia:, a następnie „Google Now”. Wyłączanie kart Google Now: Jeśli nie chcesz oglądać kart Google Now, musisz wyłączyć aplikację Google Now w telefonie. Gdy słuchasz muzyki na telefonie, na zegarku pojawi się karta muzyki z opcją pauzowania i uruchamiania utworu. Nie da się wyłączyć tej karty.


JAK ODBLOKOWAĆ POWIADOMIENIA?

Aby odblokować wybrane powiadomienia, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

ODBLOKUJ APLIKACJE

  • Otwórz aplikację Android Wear w telefonie.
  • Kliknij ikonę „Ustawienia”, a następnie „Blokuj powiadomienia aplikacji”.
  • Dla urządzeń Android: Znajdź aplikację, którą chcesz odblokować i kliknij „X” przy jej nazwie. Dla iPhone: Kliknij „Edytuj”, a następnie znajdź aplikację, którą chcesz odblokować i kliknij „Odblokuj” przy jej nazwie.

JAK KORZYSTAĆ Z TRYBU KINOWEGO?

Możesz korzystać z trybu kinowego do włączania i wyłączania wyświetlacza.

ABY TYMCZASOWO WYŁĄCZYĆ WYŚWIETLACZ

Jeśli Twój zegarek posiada przycisk włącz/wyłącz:

  • Szybko, dwukrotnie przyciśnij przycisk.

Jeśli Twój zegarek nie posiada przycisku włącz/wyłącz:

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od góry do dołu wyświetlacza.
  • Przeciągaj palcem od lewej do prawej, aż do trybu kinowego.
  • Kliknij, aby włączyć tryb.

ABY Z POWROTEM WŁĄCZYĆ WYŚWIETLACZ (I WYŁĄCZYĆ TRYB KINOWY)

  • Szybko, dwukrotnie przyciśnij przycisk włącz/wyłącz.
  • Gdy zegarek znajduje się w trybie kinowym, możesz tymczasowo włączyć wyświetlacz, jeśli zegarek posiada przycisk włącz/wyłącz – po prostu wciśnij przycisk.

JAK POBIERAĆ I UŻYWAĆ ZEWNĘTRZNE MIKRO APLIKACJE NA MOIM SMARTWATCH’U?

Użytkownicy Android mogą pobierać zewnętrzne mikro aplikacje z Google Play. Użytkownicy iPhone na razie nie mogą pobierać i używać zewnętrznych aplikacji na smartwatch’u.


JAK KORZYSTAĆ Z GOOGLE FIT?

Aplikacja Google Fit może być wykorzystywana przez użytkowników Android i iOS do zliczania kroków. Postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

iOS:

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od prawej do lewej, aby wyświetlić listę aplikacji.
  • Przewiń do logo Google Fit.
  • Kliknij logo Google Fit.
  • Przewiń, aby przejrzeć dzienne informacje.

ANDROID:

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od prawej do lewej, aby wyświetlić listę aplikacji.
  • Przewiń do logo Google Fit.
  • Kliknij Google Fit logo.
  • Przewiń, aby przejrzeć dzienne informacje.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.


JAKI RODZAJ AKTYWNOŚCI ŚLEDZI GOOGLE FIT?

Google Fit szacuje ilość kroków przebytych w ciągu dnia.


CZY MOGĘ PRZEKAZAĆ DANE AKTYWNOŚCI DO INNYCH APLIKACJI?

Nie, możesz je tylko przeglądać.


CZY MÓJ SMARTWATCH MONITORUJE PRACĘ SERCA?

Nie, to urządzenie nie współpracuje z monitorami pracy serca.


CZY MÓJ SMARTWATCH MA GPS?

Nie, to urządzenie nie jest wyposażone w moduł GPS.


JAK ZMIENIĆ LUB SPERSONALIZOWAĆ WYGLĄD TARCZY ZEGARKA?

Możesz zmienić wygląd tarczy zegarka dotykając i przytrzymując tło wyświetlacza zegarka lub poprzez aplikację Android Wear w telefonie. Postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

ZMIANA ZA POŚREDNICTWEM ZEGARKA

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Dotknij i przytrzymaj dowolny obszar tła przez dwie sekundy. Wyświetli się lista dostępnych wzorów tarcz do wyboru.
  • Przeciągaj z prawej do lewej, aby obejrzeć wzory. Przewinięcie całkowicie do lewej strony spowoduje wyświetlenie ostatnio używanych wzorów.
  • Kliknij w wybrany wzór.
  • Podpowiedź: Niektóre wzory można personalizować według własnych upodobań. Jeśli tarcza Twojego zegarka będzie oferowała możliwość personalizacji, pojawi się pod nią koło zębate. Kliknij koło zębate w prawym górnym rogu panelu nawigacyjnego, aby zobaczyć oferowane opcje.

ZMIANA ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI ANDROID WEAR W TELEFONIE

  • Otwórz aplikację Android Wear w telefonie.
  • Pod obrazkiem zegarka, zobaczysz tarcze zegarka. Kliknij w wybraną tarczę lub kliknij „Więcej”, aby zobaczyć inne wzory.
  • Podpowiedź: Niektóre wzory można personalizować według własnych upodobań. Aby zobaczyć, czy tarcza oferuje możliwość personalizacji, kliknij „Menu” obok tarczy.

JAK ZAPISAĆ SPERSONALIZOWANY WZÓR TARCZY?

Przyciśnij i przytrzymaj, aż do pojawienia się ekranu personalizacji. Przewijaj tarcze do końca, aż ukaże się logo marki. Kliknij „Zapisz”, aby zapisać nowy wzór tarczy.


CZY MÓJ SMARTWATCH MOŻE MONITOROWAĆ MÓJ SEN?

Opcja monitorowania snu jest dostępna tylko dla użytkowników systemu Android za pośrednictwem zewnętrznych aplikacji. Możesz je pobrać odwiedzając Google Play.


CZY PASKI SĄ WYMIENNE?

Tak, możesz zmieniać paski swojego smartwatch’a


BATERIA JAKA JEST ŻYWOTNOŚĆ BATERII MOJEGO SMARTWATCH’A?

Bateria działa do 24 godzin, w zależności od użytkowania.


JAK NAŁADOWAĆ MOJEGO SMARTWATCH’A?

Skorzystaj z bezprzewodowej ładowarki dołączonej do zegarka. Umieść smartwatch bezpośrednio na ładowarce bezprzewodowej. Na wyświetlaczu zegarka pojawi się symbol błyskawicy potwierdzający rozpoczęcie ładowania.


SKĄD BĘDĘ WIEDZIAŁ, ŻE MÓJ SMARTWATCH SIĘ ŁADUJE?

Na wyświetlaczu zegarka widoczny jest symbol błyskawicy. Dodatkowo, pojawi się okrągły wskaźnik reprezentujący procentowy postęp ładowania.


UMIEŚCIŁEM SMARTWATCH NA ŁADOWARCE. DLACZEGO SYMBOL ŁADOWANIA NIE JEST WIDOCZNY NA WYŚWIETLACZU?

Jeśli symbol ładowania (błyskawica) nie jest widoczny, może to oznaczać, że ładowarka nie wykryła zegarka. Spróbuj następujących czynności:

  • Ponownie umieść zegarek na ładowarce
  • Sprawdź, czy jest dobrze dopasowany, czy nie ma żadnej przerwy
  • Upewnij się, że kontakt zegarka z ładowarką nie jest utrudniony np. przez kurz, taśmę zabezpieczającą itp.
  • Upewnij się, że ładowarka jest podłączona do źródła prądu. Upewnij się, że kabel USB, z którego korzystasz, działa z innymi urządzeniami.
  • Spróbuj zmienić źródło zasilania, np. z laptopa na gniazdko w ścianie.
  • Urządzenie może być uszkodzone. Spróbuj wymienić je na gwarancji.

Więcej informacji na temat gwarancji znajdziesz w części: „JAKĄ GWARANCJĄ JEST OBJĘTY MÓJ SMARTWATCH?” Czasem, gdy urządzenie rozgrzeje się za bardzo podczas ładowania, wyłącza się automatycznie, aby się schłodzić. Ładowanie będzie wznowione, gdy proces znów będzie bezpieczny. Spróbuj wyjąć zegarek z ładowarki, odczekaj aż się schłodzi i ponownie umieść go na ładowarce.


JAK ZARZĄDZAĆ ŻYWOTNOŚCIĄ MOJEJ BATERII?

Aby zoptymalizować żywotność baterii Twojego zegarka, skorzystaj z poniższych porad:

WYPRÓBUJ INNY WZÓR TARCZY Niektóre wzory tarcz, szczególnie te z animacjami i opcjami interaktywnymi, zużywają więcej energii niż pozostałe.

ZMIEŃ USTAWIENIA JASNOŚCI WYŚWIETLACZA Im jaśniejszy jest Twój wyświetlacz, tym więcej energii zużywa. Zmniejsz jasność wyświetlacza, aby wydłużyć pracę baterii.

WYŁĄCZ POWIADOMIENIA, KTÓRYCH NIE POTRZEBUJESZ Wyłączenie powiadomień także obniża zużycie energii. Aby dowiedzieć się, jak blokować powiadomienia, patrz: „JAK ZABLOKOWAĆ POWIADOMIENIA”.

WŁĄCZ TRYB KINOWY Wyłącz wyświetlacz i powiadomienia włączając tymczasowo tryb kinowy. Aby dowiedzieć się, jak uruchomić tryb kinowy, patrz: „JAK KORZYSTAĆ Z TRYBU KINOWEGO?”.

ODINSTALUJ APLIKACJE Jeśli zainstalowałeś ostatnio jakieś aplikacje i zauważyłeś, że bateria wyczerpuje się szybciej niż normalnie, spróbuj odinstalować te aplikacje. Aby odinstalować aplikacje w zegarku, musisz odinstalować je w telefonie, który jest z nim zsynchronizowany.

OGRANICZ ZUŻYCIE WI-FI Jeśli moduł Wi-Fi w zegarku jest uruchomiony, możesz wydłużyć pracę baterii ograniczając czas, w którym Twój zegarek korzysta z połączenia Wi-Fi.

WYŁĄCZ FUNKCJĘ „ZAWSZE WŁĄCZONY” Wyłącz funkcję wyświetlacza „Zawsze włączony”, aby ograniczyć zużycie baterii. Możesz zmienić ustawienia wyświetlacza tak, by wyświetlał tylko czas lub pozostawał wyłączony, gdy z niego nie korzystasz. Gdy wyświetlacz jest wyłączony, włączy się automatycznie, gdy przekręcisz nadgarstek lub dotkniesz ekran. Aby zmienić ustawienia, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

Za pośrednictwem telefonu:

  • Otwórz aplikację Android Wear w telefonie.
  • Kliknij „Ustawienia”.
  • Znajdź „Ekran zawsze włączony” i użyj przełącznika, aby włączyć lub wyłączyć funkcję.

Za pośrednictwem zegarka:

  • Jeśli wyświetlacz jest uśpiony, dotknij go, aby uaktywnić zegarek.
  • Przeciągnij palcem od góry do dołu wyświetlacza.
  • Przeciągnij z prawej do lewej, aby przejść do trybu „Ustawienia” i kliknij.
  • Kliknij „Ekran zawsze włączony”, aby włączyć lub wyłączyć funkcję.

KONTO I USTAWIENIA URZĄDENIA JAK MOGĘ PRZEJŚĆ DO MENU USTAWIEŃ?

Otwórz aplikację Android Wear. Kliknij kółko zębate w prawym górnym rogu, aby przejść do ustawień konta i urządzenia.


JAK ZMIENIĆ NAZWĘ UŻYTKOWNIKA?

Twoja nazwa użytkownika jest ustawiona w oparciu o konto Google. Jeśli chcesz ją zmienić, zmień nazwę w ustawieniach konta Google.


JAK ZMIENIĆ HASŁO?

Twoje hasło jest ustawione w oparciu o konto Google. Jeśli chcesz je zmienić, zmień hasło w ustawieniach konta Google.


JAK ZREZYGNOWAĆ Z ODBIERANIA WIADOMOŚCI EMAIL?

Opcje wiadomości email są ustawione w oparciu o konto Google. Jeśli chcesz je zmienić, zmień ustawienia email w ustawieniach konta Google.


JAK ZMIENIĆ USTAWIENIA JĘZYKA W APLIKACJI ANDROID WEAR?

Język aplikacji jest determinowany przez ustawienia języka w Twoim telefonie. Zmiana ustawień języka w telefonie spowoduje zmianę języka w Twoim smartwatch’u.


PRYWATNOŚĆ W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTYWANE SĄ MOJE DANE OSOBOWE?

Aby dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu danych osobowych, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Otwórz aplikację Android Wear w telefonie.
  • Kliknij kółko zębate w prawym górnym rogu.
  • Przewiń w dół do menu „Ustawienia”.
  • Kliknij „O aplikacji”, a następnie „Polityka Prywatności”.

GWARANCJA JAKĄ GWARANCJĄ JEST OBJĘTY MÓJ SMARTWATCH?

Twój smartwatch jest objęty 2-letnią ograniczoną gwarancją.


 

Zegarki Fossil Q