Wszystkie przedsiębiorstwa produkujące zegarki starają się podejmować działania marketingowe, których zadaniem jest ciągłe podnoszenie prestiżu. Pozytywny wizerunek danej marki przekłada się na zaufanie potencjalnych klientów. Z obserwacji branży zegarkowej można wywnioskować, że zdecydowana większość firm stara się promować w unikalny sposób. Nietypowe działania marketingowe to element budujący „ducha marki”. Zatem każde działanie promocyjne musi zostać szczegółowo przemyślane, zanim będzie wdrożone w życie. Jedną z firm, która promuje się w niezwykle wyrazisty sposób jest Roamer.
Szwajcarskie przedsiębiorstwo zostało założone w 1888 roku. Firma obecnie słynie z produkcji wysokiej jakości czasomierzy. Jednak nieustannie zwiększająca się konkurencja i era reklam sprawiły, że nawet najwybitniejsi producenci zegarków mają trudności z przebiciem się przez szum informacyjny. Władze marki Roamer oprócz standardowych kampanii reklamowych postanowiły wybrać nietypowych ambasadorów. W branży zegarmistrzowskiej ambasador jest niezwykle ważny, ponieważ pełni rolę wizytówki firmy. Większość producentów uważa, że musi to być osoba bogata, sławna i lubiana. Zazwyczaj role ambasadorów szwajcarskich firm pełnią ludzie ze świata kina i sportu. W przypadku Roamera sytuacja wygląda nieco inaczej. Twarzami firmy są osoby związane z muzyką, które nie ujmują swoją sławą, lecz intrygującym podejściem do wykonywanego zawodu.
Zegarki konstruowane w zakładach produkcyjnych marki Roamer spotykają się z dużym zainteresowaniem wśród Polaków. Marka to dostrzegła i wybrała na swojego ambasadora Adama Sztabę. Znany na całym świecie kompozytor z dumą wykonuje swoje obowiązki. Jednak największe zainteresowanie wzbudziła ambasadorka Eliana Burki. Zadanie szwajcarskiej wokalistki jest dokładnie takie samo jak wszystkich innych ambasadorów. Piosenkarka ma promować przedsiębiorstwo.
Eliana Burki jest młoda, piękna i charyzmatyczna. Trzydziestolatka może się pochwalić wybitnymi kompozycjami, które stale powiększają jej dorobek artystyczny. Ponadto słynie z gry na alphornie, czyli rogu alpejskim, który Szwajcarzy uznają za swój instrument narodowy. Alphorn jest bardzo popularny w krajach alpejskich. Z uwagi na niebotycznie duże rozmiary, które często sięgają czterech metrów jest także przez pasterzy wykorzystywany do komunikacji na odległość. Eliana Burki postanowiła zastosować róg alpejski w muzyce. Pomysł okazał się trafiony, ponieważ dźwięki alphonru znakomicie dopełniają jej twórczość nadając jej unikalne brzmienie. Piosenkarka wraz ze swoim zespołem pokazała zupełnie nowe spojrzenie na takie gatunki jak blues czy jazz. Jednak nie poprzestała na tym i nieustannie eksperymentuje poprzez łącznie popularnych melodii z dźwiękami mało znanych egzotycznych instrumentów.
Dokładnie takie samo podejście prezentuje marka Roamer. Konstruktorzy i designerzy skupieni w zakładach produkcyjnych starają się w subtelny sposób łączyć tradycję z nowoczesnością. Wszystkie produkty oferowane przez przedsiębiorstwo są ukłonem w stronę tradycyjnego zegarmistrzostwa z domieszką nowych i przede wszystkim niesprawdzonych wcześniej rozwiązań. Miłośnicy zegarków postrzegają markę jako bardzo odważną, wyznaczającą trendy i przecierającą szlaki innym manufakturom. Zatem działania marketingowe prowadzone przez firmę przynoszą oczekiwane rezultaty. Dział promocji firmy doskonale wie jak w unikalny sposób stopniowo ocieplać wizerunek i podnosić prestiż. Oczywiście osiągnięcie zadowalającego efektu wymaga przeprowadzenia czasochłonnych badań socjologicznych. Jednak ich wynik pozwala określić czy dana osoba będzie odpowiednim ambasadorem.
Związek Eliany Burki z Roamerem nie był przypadkowy. Szwajcarska wokalistka pochodzi z Solothurn, czyli tego samego regionu, w którym znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Władze firmy składając piosenkarce propozycję reklamowania prestiżowych produktów chciały pokazać, że konstruują czasomierze z takim samym zamiłowaniem jak Eliana Burki pisze i wykonuje kompozycje. Ponadto nawiązanie tak nietypowej współpracy sprawia, że potencjalni klienci firmy szybko mogą dostrzec, że Roamer koncentruje się na autentyczności i kultywowaniu prawdziwych szwajcarskich zwyczajów.
Znany na cały świat sportowiec czy aktor, który staje się twarzą danej firmy to utarty schemat stosowany przez niezliczone ilości firm. Nawiązanie takiej współpracy przede wszystkim zależne jest od kwoty jaką firma jest w stanie zapłacić gwieździe. Natomiast dostrzeżenie Eliany Burki i znalezienie wspólnych cech, które istnieją naprawdę, to wyczyny wymagający dużych pokładów energii i kreatywności. Urocza piosenkarka nie tylko ładnie prezentuje się na plakatach, ale także intryguje cały muzyczny świat swoim podejściem do wykonywanego zawodu. Roamer zapraszając do współpracy Elianę Burki udowodnił, że nie tylko słynie z produkcji wysokiej jakości czasomierzy, ale także potrafi prowadzić górnolotne działania marketingowe.