Historie marek
Na ekranach kin często mamy okazję zobaczyć eleganckie i luksusowe modele zegarków. Nawet jeżeli dostrzeżemy je kątem oka, dodają oglądanej postaci charakteru.
Nie jest zbiegiem okoliczności, że marka Aviator powstała w Rosji, kraju, który historycznie słynie z wyczynów lotniczych i odważnych pilotów. Misją marki jest budowanie wyjątkowych zegarków, które służą nie tylko tym, którzy podbijają niebo ale wszystkim innym. Od 2000 roku Aviator dostarcza zegarki ludziom najbardziej ekstremalnych zawodów, takich jak wojsko, ratownicy i piloci, a także miłośnikom lotnictwa i zegarków, budując swoją doskonałą reputację przez ponad dekadę w Europie, Ameryce i Azji.
Marc Jacobs urodził się 9 kwietnia 1963 roku w Nowym Jorku. Amerykański projektant nie miał beztroskiego dzieciństwa. Kiedy miał 7 lat zmarł jego ojciec. Natomiast matka cierpiała na chorobę psychiczną i z tego powodu większość życia spędziła w szpitalu psychiatrycznym. Marc Jacobs był wychowywany przez babkę, która nauczyła go robić na drutach. To było początkiem jego fascynacji światem mody. Projektant w wielu 15 lat uczęszczał do High School of Art and Design w Nowym Jorku. Jednak trudna sytuacja rodzinna sprawiła, że musiał podjąć pracę w butiku Charivari. Dorywcza praca okazała się skarbnicą wiedzy o modzie. Kiedy Marc Jacobs skończył szkołę, postanowił nadal pielęgnować swoją pasję i dążył do tego, aby zostać projektantem.
Marka Lorus została powołana do życia w 1982 roku z inicjatywy japońskiego producenta Seiko. Początkowo wprowadzenie marki na rynek było eksperymentem. Czasomierze sygnowane nazwą Lorus trafiły tylko do sklepów zlokalizowanych w Europie. W krótkim czasie zdobyły zaufanie miłośników zegarmistrzostwa. Firma odniosła sukces już w pierwszych latach swojego istnienia, co w branży zegarkowej jest zjawiskiem niecodziennym. Seiko bez wahania postanowiło wykorzystać tę sytuację i rozpoczęło działania rozwojowe marki. Obecnie Lorus uchodzi za jedno z najpopularniejszych przedsiębiorstw zegarkowych na świecie.
Markę Ice Watch śmiało można nazwać noworodkiem w branży zegarmistrzowskiej. Firma powstała w 2007 roku z inicjatywy Jean-Pierre Lutgena brata charyzmatycznego polityka Benoita Lutgena. Przedsiębiorstwo jest własnością spółki TKS S.A. od której w razie potrzeby otrzymuje silne wsparcie. Firma w bardzo krótkim czasie stała się najpopularniejszą belgijską marką produkującą zegarki. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w małej miejscowości Bastogne położonej w południowej części kraju nieopodal granicy z Luksemburgiem.
W 1860 roku dwudziestoletni Edouard Heuer otworzył własny zakład zegarmistrzowski. Firma znajdowała się w małym miasteczku Saint-Imier położonym w szwajcarskich Alpach. Po dziewięciu latach sumiennej pracy Heuer wynalazł i opatentował system pozwalający na nakręcanie zegarka za pomocą wałka naciągowego, czyli koronki. Odkrycie było postrzegane jako rewolucja w sztuce zegarmistrzostwa. Założyciel przedsiębiorstwa zaczął uchodzić za jedną z najważniejszych osób w branży i został doceniony na międzynarodowej wystawie w Wiedniu odbywającej się w 1873 roku.
Powstanie marki Tissot datuje się na rok 1853, kiedy Charles-Emile Tissot wrócił po pięciu latach spędzonych w Stanach Zjednoczonych do rodzinnego miasta Le Locle w Szwajcarii. Kilka tygodni po powrocie młody szwajcar zaczął namawiać swojego ojca aby wspólnie otworzyli zakład produkujący zegarki. Charles-Félicien Tissot uległ namowom syna co dało początek jednej z najwspanialszych manufaktur.
Zenith jest zasłużenie postrzegany jako jedna z najbardziej szanowanych manufaktur. Przedsiębiorstwo powstało w 1865 roku w Szwajcarii. Założycielem manufaktury był 22 letni Georges Favre-Jacot. Początki działalności firmy są owiane w olbrzymi sukces. Założyciel za wszelką cenę chciał zrealizować swoje marzenie i otworzyć prężnie funkcjonujący zakład słynący z produkcji bardzo precyzyjnych zegarów. Dlatego od samego początku na sukces jego firmy pracowało wielu doświadczonych zegarmistrzów, którzy każdy egzemplarz wykonywali od podstaw.
Fossil to młode amerykańskie przedsiębiorstwo słynące przede wszystkim z produkcji biżuterii i zegarków charakteryzujących się doskonałą precyzją wykonania oraz niepowtarzalnym wyglądem. W pierwszej połowie lat osiemdziesiątych 20-letni Tom Kartsotis absolwent Texas A & M University i przedsiębiorca stojący na czele firmy pośredniczącej w sprzedaży biletów zauważył nagły spadek obrotów.