Historia marki Guess jest krótka, ale bardzo barwna. Przedsiębiorstwo słynące z produkcji odzieży i zegarków zostało założone w 1981 roku przez czterech braci Georges'a, Armanda, Paula i Maurice'a Marciano. Bracia byli synami ortodoksyjnego rabina. Przyjechali do Stanów Zjednoczonych w 1977 roku. Postanowili uciec z rodzinnej Francji, gdzie prowadzili 12 sklepów. Każdemu z nich groziło więzienie za niepłacenie podatków. Bracia łącznie do zapłaty mieli ponad 10 milionów dolarów. Stany Zjednoczone miały zapewnić im nowe lepsze życie.
Marka w pierwszych latach swojego istnienia była w całości skupiona na produkcji jeansów. Jednak, aby odnieść sukces w sprzedaży, bracia musieli opracować zupełnie nową strategię. W latach osiemdziesiątych jeansy nie cieszyły się praktycznie żadną popularnością. Założyciele firmy chcieli udowodnić, że spodnie mogą być dobrem luksusowym. Zatem postawili na jakość. Ubrania były szyte z najdroższych materiałów. Charakteryzowały się wysokimi cenami. Całości dopełniała dorabiana im ideologia oraz sprawne działania marketingowe.
Pierwsza kolekcja jeansów została nazwana Marilyn na cześć uwielbianej przez Amerykanów ikony piękna Marilyn Monroe. Pierwszy rok istnienia firmy wygenerował dochód bliski 6 milionów dolarów. Właściciele postanowili zainwestować większość z tych pieniędzy. Jednym z trafniejszych posunięć było otwarcie butiku w zamożnej dzielnicy Beverly Hills, co w znacznym stopniu podniosło prestiż marki.
Kiedy założyciele firmy spostrzegli, że udało im się wykreować jeansy jako produkt luksusowy, postanowili wprowadzić do swojej oferty obuwie, biżuterię i zegarki. W przeciwieństwie do innych marek Guess był ukierunkowany przede wszystkim na ludzi młodych. Większość nowych produktów powstawało z myślą o nieustannie zmieniających się trendach. Marka chciała sprawić, żeby nastolatkowie przy pomocy ubioru i zegarków wyróżniali się na tle innych ludzi. Guess dla jednych był sposobem manifestowania odmienności a dla innych wyznacznikiem prestiżu.
Kiedy nastały lata dziewięćdziesiąte marka stała się spółką notowaną na giełdzie. W tym czasie przewodziło jej to samo kierownictwo, czyli bracia Marciano. W kolejnych latach firma wypuszczała nowe linie ubrań, obuwia, perfum i zegarków. Niemal od początku istnienia firmę reklamowały największe gwiazdy kina i muzyki takie jak: Drew Barrymore, Naomi Campbell, Paris Hilton, Adriana Lima oraz Claudia Schiffer. Natomiast w jednej z najnowszych reklam marki można zobaczyć Gigi Hadid, która jest obecnie postrzegana za jedną z najlepszych modelek.
Czasomierze sygnowane logotypem Guess są połączeniem francuskiej elegancji i amerykańskiego luzu. Marka swój prestiż zawdzięcza detalom. Projektanci zegarków przywiązują wagę do najdrobniejszych elementów już na etapie tworzenia koncepcji nowego zegarka. Zatem każdy czasomierz cechuje się tym, co w zegarmistrzostwie jest najważniejsze, czyli poprawnym spasowaniem wszystkich elementów, co przekłada się na niezawodność pracy czasomierza oraz jakość. Guess to modny a często niepowtarzalny czasomierz na długie lata. Gdyby było inaczej to firma nie zyskała by tak dużej popularność w tak krótkim czasie.
W zegarkach pracują precyzyjne mechanizmy kwarcowe. Koperty są mocowane na paskach i bransoletach wykonanych z przeróżnych materiałów. Kobiety i mężczyźni, którzy prowadzą aktywny tryb życia, a jednocześnie cenią sobie komfort i elegancję, z pewnością w kolekcji marki znajdą coś dla siebie. Zegarki często charakteryzują się nietypowym designem a przy tym przez długi czas zachowują estetyczny wygląd, ponieważ ich tarcze chodni odporne na zarysowania mineralne szkło. Ponadto każdy zegarek Guess charakteryzuje się przyzwoitą klasą wodoszczelności. Nabywca zegarka nie będzie musiał się martwić, że po zamoczeniu czasomierza ulegnie on uszkodzeniu.
Marka wprowadza do sprzedaży nowe modele zegarków każdego roku. Przystępne ceny i ponadprzeciętna jakość sprawiają, że miłośnicy zegarmistrzostwa mogą sobie pozwolić nawet na zakup kilku zegarków i nosić je w zależności od nastroju i okazji. Zegarki są znakomitym uzupełnieniem stroju. Można zauważyć różnicę pomiędzy czasomierzami damskimi i męskimi. Modele stworzone dla kobiet charakteryzują się szykiem i mają w sobie domieszkę luksusu. Natomiast design czasomierzy dedykowanych mężczyznom to prawdziwy ukłon w stronę technologii i nowoczesności. Ponadto zegarki są bardzo wytrzymałe i funkcjonalne.
Guess to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych na świecie. Docenili ją najwybitniejsi przedstawiciele kina i muzyki. Uchodzi za pioniera w wyznaczaniu nowych trendów w świecie mody. Zegarki Guess można nabyć w większości butików, których jest aż 12 tysięcy na całym świecie. Każdy miłośnik mody i zegarmistrzostwa powinien mieć czasomierz wyprodukowany przez amerykańską firmę prowadzoną przez pochodzących z Francji braci, ponieważ Guess to znak elegancji o sportowym charakterze.