Historia zegarków Lorus

Marka Lorus została powołana do życia w 1982 roku z inicjatywy japońskiego producenta Seiko. Początkowo wprowadzenie marki na rynek było eksperymentem. Czasomierze sygnowane nazwą Lorus trafiły tylko do sklepów zlokalizowanych w Europie. W krótkim czasie zdobyły zaufanie miłośników zegarmistrzostwa. Firma odniosła sukces już w pierwszych latach swojego istnienia, co w branży zegarkowej jest zjawiskiem niecodziennym. Seiko bez wahania postanowiło wykorzystać tę sytuację i rozpoczęło działania rozwojowe marki. Obecnie Lorus uchodzi za jedno z najpopularniejszych przedsiębiorstw zegarkowych na świecie.

Zanim Lorus stał się oficjalną marką produkującą zegarki władze Seiko przygotowały dla niego unikalną strategię. Ogromny sukces i wieloletnie doświadczenie japońskiego przedsiębiorstwa sprawiło, że Lorus miał nieco łatwiejszy start w porównaniu z przedsiębiorstwami konkurencyjnymi, które wchodziły na rynek w tym samym czasie. Pierwsze czasomierze były zachowane w stylu casualowym. Posiadały uniwersalny design, co sprawiło, że przypadły do gustu dużej grupie Europejczyków. Marce przyświeca idea „Everything except expensive” co wolnym tłumaczeniu znaczy „wszystko tylko niedrogo”. Lorus konsekwentnie trzyma się tych słów na każdym etapie projektowania i produkcji swoich zegarków. W efekcie produkty charakteryzują się ponadprzeciętną jakością, designem, funkcjonalnością i przede wszystkim bardzo przystępnymi cenami. Wypracowanie takiego efektu zostało bardzo szybko dostrzeżone przez ludzi młodych. W późniejszych latach ludzie z przedziału 15 – 30 lat stali się grupą docelową japońskiego przedsiębiorstwa. Wybierane przez nich czasomierze miały wartość dodaną, ponieważ zdradzały prowadzenie aktywnego trybu życia.

Kiedy firma osiągnęła stabilizację i rozpoznawalność postanowiła nie osiadać na laurach, ale wesprzeć się działaniami marketingowymi, aby zyskać jeszcze większe grono klientów. Z tego powodu w 2003 roku została przeprowadzona kampania pod hasłem „Celebrate Life!”. Celem akcji było zapoczątkowanie zupełnie nowego etapu w historii przedsiębiorstwa. Władze marki były zadowolone z efektu, ponieważ kampania przyczyniła się do wykreowania przeświadczenia o marce, które mówi „Lorus to marka w ciągłym ruchu – kiedyś, teraz i na zawsze”. Zatem produkty oferowane przez japońskie przedsiębiorstwo stały się jednymi z najczęściej wybieranych przez ludzi przejawiających zamiłowanie do różnego rodzaju dyscyplin sportowych oraz ceniących sobie nowoczesny styl i unikalny design.

W kolejnych latach Lorus znacznie rozbudował swoją ofertę. Powstały trzy linie zegarków dedykowanych kobietom – biżuteryjne, klasyczne i fashion. Każda linia cechuje się innym stylem. Zegarki biżuteryjne często ozdabiane są kryształkami, co czyni z nich znakomity dodatek uzupełniający ubiór. Natomiast design czasomierzy klasycznych jest przeciwieństwem biżuteryjnych. Zegarki są minimalistyczne, stonowane zazwyczaj mocowane na jednokolorowych skórzanych paskach. Ostatnia linia fashion została stworzona dla kobiet, które cenią sobie funkcjonalność, ekstrawagancję i nowoczesność. Wspólną cechą wszystkich czasomierzy stworzonych dla kobiet są okrągłe koperty o dużych rozmiarach, ale w ofercie marki nie brakuje także zegarków z kopertami kwadratowymi czy prostokątnymi delikatnie zaoblonymi na bokach. Sporządzenie w taki sposób oferty produktowej dla kobiet sprawiło, że każda pasjonatka zegarmistrzostwa w ofercie marki powinna znaleźć coś dla siebie.

Kolekcja męska również skupia w sobie trzy linie – zegarki sportowe, urban i klasyczne. Czasomierze sportowe są naszpikowane różnymi funkcjami. Zazwyczaj oprócz podstawowej funkcji odpowiedzialnej za wskazania czasu zegarki posiadają także chronograf, datownik, klasę szczelności wynoszącą 100 metrów, a czasem nawet podświetlenie tarczy. Zegarki urban, odwołują się do stylu miejskiego. W tym przypadku producent postawił na subtelny design z dużym naciskiem na detale. Natomiast kolekcja klasyczna pod względem designu i rozwiązań konstrukcyjnych w dużej mierze pokrywa się z linią klasyczną, która jest dedykowana kobietom.

Kiedy nastał rok 2009 Lorus postanowił skupić się na rozwiązaniach konstrukcyjnych. Dotychczas zegarki wprawiały w ruch precyzyjne mechanizmy kwarcowe, z których słynie kraj kwitnącej wiśni. Do sprzedaży zostały wprowadzone czasomierze wyposażone w mechanizm automatyczny. Decyzja o takich działaniach rozwojowych została bardzo przychylnie przyjęta przez miłośników zegarmistrzostwa na całym świecie. Ponadto marka rozbudowując ofertę o zegarki z duszą, nie podniosła cen, co sprawiło, że zyskała duże grono nowych klientów. Kolejnym krokiem było stworzenie czasomierz wyposażonych w mechanizmy kinect, które najprościej można określić jako automatyczno-kwarcowe.

Obecnie należąca do Seiko japońska marka Lorus jest rozpoznawalna w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Azji i Australii. Firma chwali się statystyką, z której wynika, że od początku swojego istnienia zostało sprzedanych 132 miliony czasomierzy w 50 krajach świata. Przedsiębiorstwo nieustannie pracuje nad udoskonaleniem swoich produktów pod względem designu i rozwiązań konstrukcyjnych. W Polsce wykreowało się przeświadczenie, że marka pod względem stosunku ceny do jakości nie ma sobie równych w swoim segmencie cenowym.