tel. 753 753 300

Historia zegarków Fossil

05-01-2016

Fossil to młode amerykańskie przedsiębiorstwo słynące przede wszystkim z produkcji biżuterii i zegarków charakteryzujących się doskonałą precyzją wykonania oraz niepowtarzalnym wyglądem.

W pierwszej połowie lat osiemdziesiątych 20-letni Tom Kartsotis absolwent Texas A & M University i przedsiębiorca stojący na czele firmy pośredniczącej w sprzedaży biletów zauważył nagły spadek obrotów. Początkowo starał się ratować dotychczasowy dorobek jednak próżno szukając wyjścia z trudnej sytuacji ostatecznie postanowił sprzedać połowę udziałów. Następnie uległ namową swojego brata Kosty Kartsotisa i wyciągnął z banku wszystkie oszczędności liczące 200 tysięcy dolarów po czym wyjechał na Daleki Wschód by spróbować swoich sił w branży zegarkowej. Tom Kartsotis przebywając w Hong Kongu zlecił jednej z fabryk wykonanie 1500 egzemplarzy zegarków w rozsądnej cenie. Gdy czasomierze były gotowe młody biznesmen powrócił do Stanów Zjednoczonych i sprzedał je w sklepach z biżuterią i zegarkami. Zarobione pieniądze wystarczyły na rozpoczęcie nowego przedsięwzięcia. Firma została okryta nazwą Overseas Products International a w późniejszym czasie została zmieniona na Fossil.

Korporacja została założona w 1984 roku z główną siedzibą w Richardson w Texasie. Władze firmy postanowiły nadać jej niepowtarzalnych charakter, wyróżniający na tle innych producentów zegarków. Po upływie czterech lat Tom Kartsotis powitał w szeregach swojego zespołu zdolną projektantkę Lynne Stafford, która w późniejszym czasie została jego żoną. Stafford fascynowała się reklamami z czasopism poświęconych modzie lat 30-tych, 40-tych i 50-tych. Projektantka postanowiła połączyć swoją pasję z pracą i stworzyła linię zegarków zachowanych w starodawnym stylu. Czasomierze spotkały się z olbrzymim zainteresowaniem ze strony amerykańskiego społeczeństwa. Marka zyskała miano firmy wytwarzającej produkty nacechowane „nostalgią”. W 1987 roku właściciel zmienił nazwę zakładu na Fossil co w dosłownym tłumaczeniu znaczy „skamielina”. Sukces, do którego doprowadziła Lynne Stafford przyniósł nieoczekiwanie wysokie zyski. Pod koniec lat osiemdziesiątych Fossil zarobił 20 milionów dolarów. 

Wszyscy pracujący na prestiż marki stwierdzili, że na przestrzeni lat zmienił się pogląd dotyczący posiadania i noszenia zegarka. Zdaniem specjalistów zatrudnionych w firmie zegarek jest obecnie postrzegany jako przyrząd służący do dokładnego wskazywania i pomiaru czasu, ale też jako dodatek będący znakomitym uzupełnieniem ubioru. W 1990 roku korporacja postanowiła podążać za modą. Wprowadzono do sprzedaży produkty wykonane ze skóry, okulary przeciwsłoneczne i różnego typu wyroby biżuteryjne. Ponadto została zaprojektowana nowa linia czasomierzy „Relic”. Zegarki Fossil wchodzące w skład kolekcji charakteryzowały się bardzo przystępnymi cenami co przełożyło się na jeszcze większe zadowolenie klientów. Jednak największą innowacją, dzięki której Fossil odznaczył się na tle konkurencji okazały metalowe puszki i drewniane pudełka służące jako nietypowe opakowania w których były sprzedawane zegarki.

W 1993 roku przedsiębiorstwo wkroczyło na giełdę papierów wartościowych. Posunięcie okazało się niezwykle trafne, ponieważ zwiększyło obroty firmy. Na początku nowego tysiąclecia Fossil mógł się szczycić mianem jednej z najbardziej rozpoznawalnych firm produkujących zegarki typu fashion. Następnie w 2001 roku właściciel firmy zakupił od Genender International markę Zodiac – szwajcarskie przedsiębiorstwo założone w 1882 roku słynące z produkcji wysokiej klasy zegarków oraz charakteryzujące się niebywale mroczną historią. Produkcja szwajcarskich czasomierzy została niemal całkowicie zmodyfikowana. Założeniem władz Fossila było stworzenie w fabrykach Zodiaca kolekcji zegarków w stylu retro z nutką nowoczesnego wzornictwa, na których miał prawo widnieć pożądany przez wszystkich napis „Swiss Made”. Również w 2001 roku Fossil nawiązał współpracę z projektantem Philippe Starcka, który podjął wyzwanie opracowania bardzo nowoczesnej kolekcji czasomierzy. Gotowa linia otrzymała nazwę „Starck” i odniosła sukces na całym świecie. 

Gdy nastał rok 2003 przedsiębiorstwo wypuściło na rynek model „FOSSIL WRIST PDA”, czyli czasomierz będący komputerem a rok później nabyło firmę Michele Watch. Następnie w 2006 roku marka stworzyła model „Caller ID” i zaczęła współpracować z National Football League (NFL) celem stworzenia linii zegarków dedykowanych wszystkim drużynom grającym w lidze. W czerwcu tego samego roku firma ogłosiła konkurs „Tinspiration” polegający na zaprojektowaniu metalowej puszki, w które pakuje się zegarki. W konkursie wzięli udział projektanci ze Stanów Zjednoczonych. Obserwatorzy za pośrednictwem strony internetowej mogli głosować na 250 najlepszych projektów. Zwycięskie prace wyłoniono w listopadzie. W puszkach z nowym wyglądem sprzedawana była kolekcja przewidziana na 2007 rok. Ponadto konkurs zwieńczył album zawierający setki zdjęć przedstawiających trwającą 17 lat ewolucję puszki. Obecnie opakowania produktów marki Fossil zdobywają niezliczoną ilość nagród. Z każdym rokiem wzrasta liczba kolekcjonerów, którzy są gotowi zapłacić za jedno opakowanie kilkukrotnie wyższą cenę niż za czasomierz. Fossil zakończył 2006 rok odbiorem dwóch nagród "Most Effective Use of Online Creative" i "Best of Show".

Największe problemy firma odnotowała w 2007 roku, kiedy została posądzona o naruszenie patentu należącego do Financial Innovations Systems, LLC. Władze marki chcąc uniknąć negatywnego rozgłosu postanowiły pójść na ugodę i wypłacić oskarżycielowi odszkodowanie, którego wysokość nigdy nie została ujawniona. Po zażegnaniu kłopotów i kolejnych latach sumiennej pracy przedsiębiorstwo umocniło swoją pozycję na rynku. W 2012 roku władze marki zakupiły firmę Sagen Design za kwotę 225 milionów dolarów a rok później wprowadziły na rynek ekskluzywną linię czasomierzy „Fossil Swiss” wyprodukowanych w Szwajcarii.

Obecnie Fossil jest jedną z najpopularniejszych firm produkujących zegarki. Oprócz swoich produktów projektuje, produkuje i dystrybuuje czasomierze: Burberry, DKNY, Emporio Armani, Armani Exchange, Michael Kros, Columbia Sportswear, Frank Gehry, Karl Lagerfeld, Callaway Golf, Adidas, Davis Cup, Marc Jacobs, Skagen Designs Michele i Diesel. Ponadto czasem ukazują się także linie kolekcjonerskie przeznaczone w szczególności dla miłośników komiksów i filmów.

FILTRY0

Blog

Jesienna kampania Fossil

Jesienna kampania Fossil

Nowe damskie zegarki Fossil są pełne dopracowanych detali w najbardziej zachwycających wzorach, charakterystycznych dla marki . Szukasz stylu bogatego w zdobienia czy też wolisz delikatne, nieduże dodatki? Wśród tych nowych zegarków na pewno znajdziesz to, czego potrzebujesz. Ciekawi świata, czerpaliśmy z niego pozytywną inspirację projektując nowe wzory. Głównym celem było stworzenie zegarków, które będą idealną kompozycją funkcjonalności, jakości, ponadczasowego stylu i piękna.

Czytaj
SMARTWATCH FOSSIL Q - INFORMACJE OGÓLNE

SMARTWATCH FOSSIL Q - INFORMACJE OGÓLNE

Nawet jeśli uwielbiamy styl vintage, nie oznacza to, że musimy rezygnować z zainteresowania najnowszymi technologiami. Poznajcie zegarki Fossil Q –  kolekcję urządzeń ubieralnych, o której lubimy myśleć jak o spotkaniu dwóch różnych, wybitnych umysłów – miłośnika technologii, wyznaczającego najnowsze trendy w modzie i entuzjasty fitnessu. Uzbrojony w siłę Fossil Q możesz osiągnąć naprawdę dużo.

Czytaj
INTELIGENTNE ZEGARKI FOSSIL : Q WANDER i Q MARSHAL

INTELIGENTNE ZEGARKI FOSSIL : Q WANDER i Q MARSHAL

Zegarki Fossil Q Wander i Q Marshal dołączają do modelu Q Founder jako nasze najnowsze smartwatch'e z wyświetlaczem, które idealnie łączą funkcjonalność ze stylem i dostarczają cyfrowych rozwiązań do wykorzystania na co dzień. A to wszystko możesz mieć na swoim nadgarstku.

Czytaj
5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH POTRZEBUJESZ MIEĆ FOSSIL Q

5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH POTRZEBUJESZ MIEĆ FOSSIL Q

Pomiędzy interaktywnymi spotkaniami, występami zespołów na żywo i (niezbędnymi) wypadami do foodtruck'ów, w zbliżającym się sezonie po prostu musisz mieć możliwość stałego komunikowania się. A skoro już o tym mowa to akurat nasze inteligentne zegarki Fossil Q są... no cóż, inteligentnymi dodatkami (na wyciągnięcie ręki). Oto dlaczego...

Czytaj
Fossil Q - Next Generation - Najwięcej zegarka wśród Smart watch’ów

Fossil Q - Next Generation - Najwięcej zegarka wśród Smart watch’ów

Kiedy na sklepowe półki trafił smartwatch miłośnicy tradycyjnego zegarmistrzostwa określili go mianem gadżetu, który szybko straci swój blask. Jednak okazało się, że „inteligentny zegarek” spotkał się z przychylnością największych i najbardziej poważanych producentów. Dotychczas większość firm, która wprowadziła innowacyjny produkt do swojej oferty, niestety nie mogła pochwalić się sukcesem sprzedażowym. Pierwszą marką, która tego dokonała jest Fossil Q.

Czytaj