Jak reklamowane są zegarki największych marek?

Zegarki, jak wszystkie inne produkty, potrzebują reklamy i nie ma w tym nic dziwnego. Ponieważ są one jednak nie tylko gadżetami, ale i swojego rodzaju symbolami, znakami statusu – zwłaszcza jeśli to modele luksusowe – do ich wypromowania wykorzystywane są inne strategie. Przyjrzeliśmy się temu, jak największe zegarmistrzowskie marki zachęcają klientów do wybrania czasomierza zaprojektowanego właśnie przez nich. Piszemy o tym, jak reklamowane są zegarki i dzielimy się z Państwem przemyśleniami.

Wyzwania w reklamowaniu zegarków

Jak na nowo przedstawić coś, co ma już ustaloną formę, taką jak właśnie zegarek? Czym zachwycić, jeśli nawet artystyczne zegarki wciąż muszą przypominać... zegarki, bo w przeciwnym wypadku staną się już tylko bransoletami? Pierwszą trudnością, którą muszą przezwyciężyć marketingowcy planujący kampanie dla zegarków, jest schemat. Należy poza niego wyjść, ale
nie na tyle daleko, by stracić związek z pierwotną funkcją zegarka. Drugim i chyba jeszcze większym wyzwaniem jest fakt, że zegarki dobrej jakości zazwyczaj są zakupem na całe życie. Jak więc przekonać kogoś, kto już ma dany produkt dobrej jakości, by kupił podobny jeszcze raz? Sprawdźmy, jak z tymi zadaniami radzą sobie wielkie marki zegarmistrzowskie.

Storytelling w reklamie zegarków Citizen

Skoro zegarki odmierzają czas, mogłyby opowiedzieć wiele historii. To dlatego jedną z metod ich promowania jest snucie opowieści. Taki wątek podjął zespół promujący zegarki Citizen i w trwającym półtorej minuty filmiku streścił kilkadziesiąt lat z historii firmy. Stylistykę kolejnych klatek nagrania dostosowali do mody panującej w latach, które w danym momencie były prezentowane. Dzięki temu dodali swojej reklamie zegarków autentyczności.

Diabeł tkwi w szczegółach, czyli reklamy zegarków Casio

Ze skali makro do mikro przeszła marka produkująca zegarki Casio i zaczęła pokazywać doświadczenia z punktu widzenia... zegarka. Wprowadzając wlatach 80. ubiegłego wieku do swoich plakatów zbliżenie na szczegóły, zostawiła duże pole wyobraźni konsumenta. Widząc bowiem gadżet na nadgarstku portretowanej postaci i zarys scenki rodzajowej w oddali, klient zastanawiał się, jak to jest nosić zegarek Casio, jak on sam czułby się, mając go na własność.

Dziś Casio robi coś bardzo podobnego: na plakatach umieszcza wyłącznie swoje zegarki. Tak by można było je podziwiać w pełnej krasie.

reklama Casio z lat 80.

Źródło: https://farm5.staticflickr.com/4388/36984533496_a09f5787a9_b.jpg

 

współczesna reklama zegarków Casio

Źródło: https://i.pinimg.com/originals/83/b1/4e/83b14e28f70cb31142a813ede2b3e7bd.png

Zegarki reklamowane przez sportowców

Lubimy mieć swoich idoli, kogoś, na kim możemy się wzorować, kto będzie rodzajem autorytetu. Wiedzą o tym twórcy kampanii i dlatego decydują się na reklamy zegarków z udziałem sportowców. Właśnie reklamy wpuściły marki zegarków Seiko i zegarków Adidas. Seiko nawiązało współpracę z tenisistą Novakiem Djokovicem i piłkarką Hope Sole. Adidas – między innymi z Davidem Beckhamem, Lionelem Messim czy Ewą Chodakowską.

 

reklama zegarków seiko

Źródło: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91whQSMckFL._SY445_.jpg

Podsumowanie

Zaprezentowaliśmy trzy przykłady na to, jak zegarkireklamowane przez sportowców, dzięki historiom i... dzięki temu, że mogą obronić się same. Cieszymy się, że tak ważnemu przedmiotowi poświęcane jest tyle uwagi.