Producenci zegarków z całego świata bardzo chętnie nawiązują współpracę ze znanymi sportowcami. Niektóre przedsiębiorstwa wspierają organizatorów prestiżowych wydarzeń sportowych na przykład poprzez wejście rolę oficjalnych chronometrażystów danych zawodów. Najczęściej zauważa się związki branży zegarkowej ze światem tenisa i sportów motorowych. Jednak istnieją przedsiębiorstwa, które postanowiły znaleźć swoją niszę. Zatem coraz częściej producenci zegarków są obecni w świecie koszykówki, hokeja na lodzie oraz piłki nożnej.
Piłka nożna uchodzi za sport narodowy bardzo wielu krajów europejskich. Każdy kraj sąsiadujący ze Szwajcarią ma swoją reprezentację. Szwajcaria będąca najważniejszym miejscem na zegarkowej mapie również wykazuje swoje zamiłowanie do tego sportu. Jednak przedsiębiorstwa słynące z produkcji zegarków sporadycznie nawiązują współpracę z klubami piłkarskim czy zawodnikami. Miłośnicy zegarków i branżowi eksperci tłumaczą wystąpienie takiego zjawiska w sposób, który dla większości interesantów jest najzwyczajniej niewystarczający. Piłka nożna jest za mało prestiżowym sportem, aby najbardziej poważane manufaktury świata wykazywały nią zainteresowanie. Natomiast kluby i piłkarze zawsze stawiają trudne do spełnienia warunki, na które przedsiębiorstwa średniego segmentu nie chcą się godzić.
Od każdej reguły istnieją wyjątki zatem i w tym przypadku można zauważyć, że niektóre firmy produkujące zegarki starają się podejmować działania mające doprowadzić do nawiązania współpracy z klubami, a nawet samymi sportowcami. W pierwszej kolejności należy przytoczyć współpracę szwajcarskiego przedsiębiorstwa Maurice Lacroix z FC Barceloną. Marka zauważyła, że jeden z najlepszych klubów piłkarskich ma swoich kibiców niemal w każdym zakątku świata. Obecnie każdy zawodnik budujący sukces klubu jest wart dziesiątki milionów euro. Wartość poszczególnych piłkarzy przekracza nawet magiczny próg 100 milionów euro. Z tego powodu Maurice Lacroix postanowiło wprowadzić do sprzedaży specjalną kolekcję czasomierzy, które są dedykowane fanom katalońskiego klubu, ale też wszystkim pasjonatom piłki nożnej.
Zegarki zostały zachowane w różnej stylistyce. Niektóre modele jak „ELIROS EL1087-SS002-120” posiadają na swoje tarczy tylko mały herb klubu. Natomiast w ofercie znajdują się także czasomierze, które posiadają herb, ale cała tarcza również jest zachowana w barwach odwołujących się do tych, które są charakterystyczne dla hiszpańskiej drużyny. Za przykład może posłużyć model „PONTOS S PT6008-SS002-431N”. Analogiczna sytuacja zachodzi w przypadku mocowań kopert. Materiałowe paski charakteryzują się granatową kolorystyką. Dodatkowo przez całą ich długość przechodzą dwa szerokie bordowe pasy. Marka zdecydowała się na takie rozwiązanie, ponieważ dzięki temu paski nawiązują do strojów klubowych drużyny. Zegarki stworzone dla kibiców są napędzane różnymi typami mechanizmów. W niektórych modelach można spotkać mechanizmy kwarcowe. Natomiast dla bardziej wymagających producent przygotował zegarki wyposażone w kaliber ML112 z automatycznym naciągiem. Jeden z zegarków wchodzących w skład kolekcji został poświęcony napastnikowi Leo Messiemu.
Maurice Lacroix nie jest jedynym przedsiębiorstwem zegarkowym, które dostrzegło kunszt FC Barcelony. Oficjalnym partnerem klubu jest także Seiko. Japońskie przedsiębiorstwo zegarkowe uważa, że tylko długoterminowa dominacja marki w konstruowaniu precyzyjnych zegarków sportowych może podołać przy tworzeniu zegarka, który będzie godny najlepszej drużyny piłkarskiej na świecie. W efekcie światło dzienne ujrzała seria czasomierzy sygnowanych nazwą „Sportura”. Podobnie jak w przypadku zegarków oferowanych przez szwajcarskie przedsiębiorstwo tak też w tym na cyferblatach czasomierzy widnieje logo hiszpańskiego klubu. Jednak zauważyć należy, że zegarki oferowane przez Seiko dla pasjonatów piłki nożnej zostały zachowane w bardziej sportowym stylu. Produkty znacznie bardziej nawiązują do katalońskiej drużyny w porównaniu z czasomierzami oferowanymi przez Maurice Lacroix.
Jedną z najbardziej prestiżowych manufaktur świata jest Hublot. Szwajcarska marka oferuje czasomierze tylko z górnej półki. Ponadto jest silnie związana z piłką nożna. W ostatniej dekadzie producent stał się oficjalnym partnerem równych czołowych europejski drużyn. Przede wszystkim należy wymienić wielokrotnego mistrza Holandii Ajax Amsterdam, ale oprócz niego marka współpracuje również z kilkoma innymi europejskimi drużynami. Przede wszystkim należy wymienić niemiecki Bayern Monachium, włoską „Starą Damę”, czyli Juventus Turyn i angielskie „Czerwone Diabły”, czyli Manchesteru United. Takie zestawienie powoduje, że marka jest absolutnym liderem, jeśli chodzi o współpracę z klubami piłkarskimi, które są znane i cenione na całym świecie.
Na końcu należy wspomnieć o głośnym wydarzeniu, w którym wziął udział Cristiano Ronaldo. Portugalczyk występujący w barwach Realu Madryt jest ambasadorem marki TAG Heuer. Szwajcarskie przedsiębiorstwo dopiero wchodzi w świat piłki nożnej, ponieważ głównie jest związane ze sportami motorowymi. Jednak współpraca z piłkarzem, którego wielu ekspertów uważa za najlepszego na świecie, to reklama, której nie odmówiłaby sobie niemal żadna firma. Kilkukrotny zdobywca prestiżowej Złotej Piłki skomentował swoją współpracę krótko, ale bardzo treściwie „TAG Heuer jest zdecydowanie najlepszy w tym, co robi i robił przez ostatnie 150 lat”.
Okazuje się, że branża zegarkowa w ostatnim dziesięcioleciu pozbyła się swojej niechęci do piłki nożnej i zaczęła chętnie nawiązywać równego rodzaju współprace z różnymi klubami piłkarskimi. Dotychczasowe powiązania wyglądają na bardzo owocne, być może będą one zachętą dla innych przedsiębiorstw, które jeszcze się wahają czy zaprosić do współpracy klub piłkarski.