Michael Kors to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych i poważanych postaci w świecie mody. Projektant ubiera między innymi gwiazdy kina, muzyki i sportu. Jednak nie pozostaje obojętny wobec potrzebujących i wykorzystuje swoją pozycję w celach charytatywnych. Michael Kors jest inicjatorem akcji społecznej Watch Hunger Stops. Do walki z głodem wykorzystuje zegarek.
Projektant w 2013 roku postanowił wstąpić do zespołu, który tworzy Światowy Program Żywnościowy (WFP). Podstawowym celem programu jest walka z głodem na świecie. Ikona świata mody na potrzeby Światowego Programu Żywnościowego opracowała specjalną akcję społeczną i kolekcję zegarków sprzedawanych pod tą samą nazwą, czyli Watch Hunger Stops. Podstawowym założeniem Michaela Korsa było zapewnić potrzebującym 100 posiłków ze sprzedaży jednego egzemplarza zegarka. Szczytną ideę szybko zauważyły inne gwiazdy zza oceanu i postanowiły wesprzeć projektanta w jego działaniach.
Światowy Program Żywieniowy został powołany do życia w 1963 roku. Początkowo był traktowany jako eksperyment mający trwać maksymalnie trzy lata. Obecnie jest jedną z ważniejszych komórek ONZ i cieszy się niebywałą popularnością. Główna siedziba mieści się w Rzymie, ale działania mające na celu zwalczać głód prowadzone są w ponad 80 krajach. Dodatkowe uznanie dla Światowego Programu Żywnościowego przyniosły w 2014 roku działania charytatywne prowadzone przez Michaela Korsa. Projektant położył duży nacisk na intensywność działań i dzięki temu przyniosły one zaskakująco dobre rezultaty. W promocję akcji Watch Hunger Stops włączyła się amerykańska aktorka Halle Berry, która między innymi jest laureatką Oscara za pierwszoplanową rolę w filmie „Monster's Ball”. Wsparcie ze strony hollywoodzkiej gwiazdy było nieocenione. Podsumowanie kampanii wykazało, że akcja Michaela Korsa doprowadziła do sfinansowania około 10 milionów posiłków.
Projektant postanowił kontynuować swoje działania charytatywne. W bieżącym roku jest realizowana druga edycja akcji. Michael Kors chce pobić ubiegłoroczny wynik. Postanowił stworzyć unikalną kolekcję zegarków unisex dedykowanych zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Cena za jeden czasomierz ma wynosić około 300 dolarów, z czego 25 ma zostać przeznaczone na pomoc potrzebującym. Zegarki mają nosić nazwę „Bradshaw 100” i trafić do sprzedaży w październiku. Czasomierze będzie można nabyć w butikach Michaela Korsa. Istnieje także możliwość złożenia zamówienia drogą elektroniczną na stronie internetowej projektanta.
W rolę ambasadorki wspierającej działania Michaela Korsa wcieliła się Kate Hudson. Amerykańska gwiazda dużego ekranu nie kryła dumy z powodu udziału w promocji Watch Hunger Stops. Aktorka oznajmiła, że sama jest matką i uważa, że jedną z najważniejszych rzeczy na świecie jest wychowanie w zdrowiu kolejnego pokolenia. W ramach promocji akcji projektant i aktorka wzięli udział w sesji zdjęciowej, na której dumnie prezentują swoje nadgarstki ozdobione czasomierzami, z których sprzedaży dochód zostanie przeznaczony dla Światowego Programu Żywnościowego. Ponadto Kate Hudson użyczyła swojego wizerunku do oficjalnej kreacji reklamowej zachęcającej wszystkich pasjonatów zegarków do zakupu czasomierza z kolekcji Watch Hunger Stops. Kampania promocyjna została dopracowana w najdrobniejszych detalach. Specjaliści odpowiedzialni za promocje stworzyli nawet hasztag #WATCHHUNGERSTOP, którym internauci mogą posługiwać się w mediach społecznościowych.
Zegarki Michael Kors, które trafią do sprzedaży w październiku charakteryzują się bardzo unikalnym wyglądem. Model dedykowany kobietom został zachowany w złotej kolorystyce. Tarcza została ozdobiona konturami kontynentów. Naniesiono na nią indeksy i subtarcze. Koperta została zamocowana na bransolecie. Podobnie wygląda zegarek zaprojektowany z myślą o mężczyznach. Jednak cechuje się większym rozmiarem i bardziej stonowaną kolorystyką. Czarna koperta i bransoleta przykuje uwagę nawet najwybredniejszych miłośników designu. Zarówno wersje damską, jak i męską prawdopodobnie będą napędzać wysokiej klasy mechanizmy zasilane baterią. Natomiast tarczę ma chronić szkło mineralne. Zatem najmocniejszą stroną czasomierzy będzie ich design.
Akcja społeczna Watch Hunger Stops ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Jedni twierdzą, że niezależnie od rozwiązań konstrukcyjnych zastosowanych w czasomierzach każdy miłośnik sztuki zegarmistrzostwa powinien w myśl szczytnej idei nabyć jeden egzemplarz. Natomiast przeciwnicy postrzegają charytatywne działania Michaela Korsa jako najzwyklejszy zabieg reklamowy. Uważają, że kwota 300 dolarów jest wygórowana jak za zegarek z kwarcowym mechanizmem i mineralnym szkłem. Na forach internetowych pojawiły się podejrzenia, że kwota 25 dolarów, którą Kors przekaże na cele charytatywne, z każdego sprzedanego egzemplarza jest doliczona do wartości zegarka. Z tego powodu zegarek będzie drogi w odniesieniu do jakości, którą zaprezentuje. Nie zmienia to faktu, że obecnie wszystkie dyskusje nie są poparte argumentami. Zatem miłośnicy zegarmistrzostwa powinni wstrzymać się ze swoimi ocenami, do chwili, aż zegarki trafią na sklepowe półki by sami mogli je przetestować.