tel. 753 753 300

Seiko Presage Blue Enamel Limited Edition

19-12-2017

Seiko nie przestaje zaskakiwać i udowadniać jednocześnie, że klasowy zegarek z detalami z wyższej półki można zrobić za stosunkowo niewielkie pieniądze. W nowym modelu Presage pierwsze skrzypce gra ręcznie robiona, emaliowana tarcza.

Sztuka emaliowania to w zegarkowym fachu jeden z trudniejszych i (wydawałoby się) generujących największe koszty fachów. O tym pierwszym mogliśmy się przekonać podczas wizyty w Donzé Cadrans – u wiodącego, szwajcarskiego producenta w całości ręcznie wykonywanych, emaliowanych cyferblatów. Byłem zaskoczony nakładem pracy i umiejętnościami, jakich potrzeba, by ze szklanego proszku zrobić błyszczącą, pozbawioną skaz powierzchnię o lustrzanym połysku. W Donzé Cadrans grupa fachowców (a raczej artystów) tworzy tarcze dla największych branżowych marek, od Ulysse Nardin (do której to zresztą należy) po Bregueta i Patek Philippe oraz kilku niezależnych. Oczywiście szwajcarska emalia jest droga… nawet bardzo droga. Japońskie Seiko od pewnego czasu udowadnia, ze wcale tak być nie musi. Pierwsze tarcze z emalii pojawiły się tańszej części oferty marki kilka lat temu, w modelach z linii Presage. Najnowszy Presage po raz pierwszy wprowadza do kolekcji tarczę w głębokim, granatowo-niebieskim kolorze. Oczywiście z ręcznie robionej, japońskiej emalii.

Autorem każdego cyferblatu jest Mitsuru Yokozawa. Osoba odpowiedzialna za wcześniejsze białe emalie od Seiko osobiście nadzoruje prace swojego małego teamu i własnym, doświadczonym okiem sprawdza każdą gotową tarczę. Kolor zainspirowany jest japońskim niebem oraz japońską fascynacją Księżycem. Ten detal reprezentuje z kolei złota (posypana złotym proszkiem) przeciwwaga wskazówki sekundowej, która niczym Księżyc porusza się nad granatowym jak niebo tłem. Trochę w tym oczywiście marketingowej poetyki. Tarczę dopełnia zestaw inspirowanych pierwszą kieszonką marki indeksów rzymskich, okienko daty i białe, lakierowane kilkuwarstwowo wskazówki. Osłania ją szafirowe, lekko wypukłe szkło z antyrefleksem.

 

W zrobionej ze stali kopercie (40.5×12.4mm) Seiko zamknęło automatyczny kaliber 6R15 z 50h rezerwą chodu i balansem taktowanym na 21.600 A/h. Widać go – razem z podstawowym wachlarzem dekoracji – przez szklane okienko dekla.

 

Seiko przygotowało Presage Blue Enamel LE w limitowanej serii 1.500 egzemplarzy. Każdy zestawiono z granatowym paskiem z krokodylej skóry i zamknięto w eleganckim, drewnianym etui. Za jeden trzeba będzie zapłacić 1.150EUR (~4.840PLN). Zegarki do sklepów trafią jeszcze w tym miesiącu, a 150 egzemplarzy znajdziecie w internetowym sklepie Hodinkee.

 

>>>WKRÓTCE W SPRZEDAŻY <<<

FILTRY0

Blog

Seiko wprowadza kolekcję inspirowaną Katsushiki Hokusaia

Seiko wprowadza kolekcję inspirowaną Katsushiki Hokusaia

Seiko to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych firm produkujących zegarki. Marka posiada długą i piękną historię. Produkowane czasomierze są trwałe i cechują się niepowtarzalnym designem. Producent prowadzi działania marketingowe niemal na całym świecie. Czasomierze opatrzone nazwą Seiko są dostępne w bardzo różnych cenach. Najtańsze modele można kupić już za kilkaset złotych. Natomiast linia Grand Seiko skupia w sobie zaawansowane technologicznie zegarki, których ceny sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Doświadczenie i chęć rozwoju japońskiego przedsiębiorstwa zaowocowało pojawieniem się na rynku kolekcji inspirowanej Katsushiki Hokusaia.

Czytaj
Seiko i Novak Djokovic

Seiko i Novak Djokovic

Zdecydowanie każda manufaktura marzy, aby ambasadorem jej produktów była osoba popularna, utytułowana i powszechnie lubiana. Wizerunek człowieka będącego ambasadorem danej marki rzutuje na postrzeganie jej produktów. Tylko nieliczne przedsiębiorstwa mogą sobie pozwolić na nawiązanie współpracy z wybitnymi osobistościami. Jedną z takich marek jest Seiko. Japoński producent z ponad 130 letnią historią nawiązał współpracę z Novakiem Djokovicem.

Czytaj
Historia zegarków Seiko

Historia zegarków Seiko

Seiko jest rdzennie japońskim przedsiębiorstwem słynącym z produkcji zegarków charakteryzujących się wysoką jakością. Założycielem firmy jest Kintaro Hattori, który zaczynał swoją przygodę ze sztuką zegarmistrzostwa w wieku 18 lat. Początkowo Hattori zajmował się naprawą zegarków eksportowanych z Europy do Azji. W 1881 roku po kilku latach zdobywania doświadczenia postanowił otworzyć swoją firmę, którą nazwał K. Hattori R.Co.Ltd. Zakład zajmował się naprawą zegarków i niedługo po otwarciu został przemianowany na Seikosha. Powodem zmiany nazwy był czynnik marketingowy. Słowo „seiko” oznacza „wyborny”, natomiast „sha” w języku japońskim znaczy „dom”.

Czytaj
SEIKO STAR WARS

SEIKO STAR WARS

Nie wiem czy należę do pokolenia, w którym wszyscy chcieli być Hanem Solo lub Anakinem, ale Gwiezdne wojny odcisnęły swoje piętno w postrzeganiu nie tylko kinematografii. Ta kręcona w sumie od lat 70'tych (premiera "Nowej Nadziei" odbyła się w 1977 r) ma do dziś duży wpływ na kulturę masową i szeroko pojęty marketing. Najpopularniejszy gadżet to bez wątpienia miecz świetlny, który od replik po nieudolne kopie cieszy się do dziś niemalejącymi wynikami sprzedaży.

Czytaj